Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Carina - 8 mars 2013 19:00

Internationella kvinno dagen har vi i dag och namnsdagsbarnet är Siv.

Kan ni tänka er att jag haft det namnet - Siv   Men inte nu längre,tog bort det för väldigt många år sedan   

Siv Carina hette jag och jag skämdes för namnet Siv   Satt man hos tandläkaren eller vårdcentralen så var det Siv Karlsson dom ropade på mig och vilken unge vill heta Siv ? Eller som vuxen Siv Andersson.

Jag vägrade att lyssna   Satt kvar i väntrummet tills dom sa mitt rätta namn - Carina

Tillslut fick jag nog och tog helt enkelt bort namnet och i dag är jag glad över detta,då min mamma heter Siv och till henne vill jag inte ha någon som helst samhörighet med.


Denna vecka gick fort,annars tycker jag inte att veckorna går så fort som alla andra tycker att dom gör.

Skönt med helg och förhoppningsvis skinersolen på oss.


Fick remiss i dag till Fysiologlab,ska dit i början på april.   ojojoj på måndag ska jag visa upp tre läkarbesök för min chef som jag måste gå på pga blodtrycket.Har papper på allt så det känns ju skönt.MEN får ändå ont i min mage då hen är så svår.Bara hoppas att hen har en bra dag   


Är väldigt svag för dessa blomstertrappor/stegar.Har alltid velat ha en och har spanat in just denna vid flera tillfällen.Så i dag slog jag till och köpte den.Ska ha den på altanen i sommar,OM den nu blir klar.

Men kunde inte hålla mig utan ställde den nu i köket i väntan på våren/sommaren.


   

Kyckling med aprikoser och citronkräm

Saftiga kycklingfiléer som tillagas i ugn och serveras med bulgursallad med söta aprikoser, zucchini, rödlök och pressad citron. En festlig och enkel måltid som får ytterligare smak av den syrliga citronkrämen.


Det vackra ligger i att vara sig själv...Inte i hur andra upplever din skönhet...Sträva inte efter att bli accepterad av andra...Älska dig själv...  


Kram

Carina

Av Carina - 8 mars 2013 16:30

After work med Eva blev det i går.Vi jobbar inte tillsammans,men vi kom båda direkt efter jobbet för att umgås en kväll.

Vi träffades på söder,där vi flanerade på Hornsgatan och hamnade i olika butiker.

           Green Room var en butik helt i min smak.Självklart så köpte jag med mig några fåglar hem.

 Vi besökte även an lampaffär med väldigt läckra blommor.

     

Jag fick syn på solglasögon i ett skyltfönster och var bara tvungen att testa dem,haha.


 

Vi åt på söders bästa pasta restaurang Celine Italiensk Bistro.Det var super gott.

Anledningen av dagens träff var choklad provning som jag bjöd med Eva på och hon var så rar och hade en present med till mig

 

Så passande eller hur ?


 

Här var vi på Ditt Kaffe och & The Hornsgatan 149


 

Och dessa bitar fick vi smaka medans en man berättade om chokladens resa.


Tack Eva för en super mysig,lite små busig kväll med dig



Vänner har den otroliga egenskapen att alltid se det goda i dig,

när resten av världen gnäller över din personlighet


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards