Carina´s Blogg

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Carina - 16 mars 2013 19:45

Mätt och väldigt belåten är jag nu då jag sitter framför elden/öppnaspisen och bara njuter av värmen som nu är +28 grader i vårat hus.

Att alltid frysa är inte skönt,knottrig över hela kroppen hela tiden...Likt en höna ser min hud ut nästan jämt.Tror jag fått fel på blodcirkulationen.


 

Lax med tapenad av svara oliver och flingsalt,dillstuvad potatis och broccoli blev vår middag.


 

Och efterrätten behöver inte få någon presentation   


Nu tackar jag för mig för i dag och vad som händer i morgon....

Vet ingen än men något ska det väl bli i alla fulla fall   


Bara för att jag GLÖMMER saker lättare nu än förr betyder det inte att jag blivit dummare.

Utan att det är ännu en kroppsdel som funkar sämre.


Kram

Carina



Av Carina - 16 mars 2013 17:45

Undrar hur länge denna kyla ska hålla i sig ? -17 grader vid sju tiden i morse och som varmast under dagen -2 grader.

Känns som om våren är långt borta...


Det blev en ny jacka i dag,kunde inte motstå den   

Satt mot husväggen och mös i solen en stund innan det var dags att ta fram snabeldraken här hemma.Där efter blev det en långpromenad med hundarna.


Matplatsen under fågelborden där jag matar rådjuren är nu välbesökt.Sex bockar och en get har vi nu som matgäster.

Och tyvärr har även vildsvinen hittat hit.Dom brukar komma sent på kvällarna och nätterna.


Efterätten vi åt i går Hallonclafoutis var en smaskig, fransk efterrätt där du blandar söta hallon med en variant av pannkakssmet i en smord, ugnssäker form. Grädda formen i ugnen tills smeten har stelnat, pudra över florsockret och servera! Klicka på länken till mina recept och gör detta, lovar att ingen blir besviken.


Nu ska här lagas middag.Återkommer lite senare i kväll.


Kasta inte bort din tid på förklaringar,människor hör ändå bara det som de vill höra


Kram

Carina

  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards