Carina´s Blogg

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Carina - 21 mars 2013 19:30

Det blev två långpromenader i dag.Först en på jobbet med eleverna och sedan med hundarna då jag kom hem.Skönt att få komma ut och röra på sig.Det är nackdelen då jakten är slut,att man inte rör lika mycket på sig.Men snart så fort snön försvinner ska jag börja gå mer i skogen.

Tre kvällar i rad har vi haft besök av tre vildsvin utanför huset,känns inte så upphetsande med vildsvin.Men det är väl havrekrossen jag matar rådjuren med som lockat hit dem.Ska snart sluta mata,om mitt samvete klarar av att se rådjuren utanför fönstret stå och kraffsa efter mat,tveksamt   


Blir så grymt trött på mig själv.Har blivit så vimsig och snurrig på sista tiden.Hittar inte ord,glömmer bort och ja det börjar närma sig en mindre katastrof hos fru Andersson   

Stannade på Ica Maxi för att veckohandla på vägen hem.Hade i går fått en bonus kupong som jag tänkte använda och bakom den kupongen står det sex olika rabatter man kan utnyttja.Vilket jag tänkte göra i dag.

Hade skrivit en inköpslista som jag höll i ena handen och tänkte att jag även måste ha bonus kupongen i min hand för att se erbjudanden där,så att jag inte missade något.Men var tveksam till valet,rädd att förlora pengarna om jag tappade kupongen på 50:-.

Men jag ska nog greja detta tänkte jag.Det kvittrade till i min mobil och jag fick ett sms.Nyfiken som jag är tog jag upp den och läste.Plockade en vara och gick vidare till hyllan bakom samtidigt som jag svarar på detta sms.Tar schampo och balsam scanar av dem och upptäcker att kuponegn på 50:- var borta.

Inte ens fem minuter i butiken och jag har redan slarvat bort den.Men mindes att jag tittade på kupongen då jag var på andra sidan hyllan.Tog vagnen och vände om,passerade en ung tjej och tänkte,undrar om hon tagit den???

Med blicken i golvet letade jag fram och tillbaka två gånger,men utan något resultat att hitta den.

Kupongen var borta   Fy fan så surt 50:- är väl inte så mycket,men ändå 50:- så här innan lön och allt.

Gick till informationen och frågade om någon kunde använda min kupong med mitt namn på ? och det var inte bundet till mitt ica kort så visst kunde någon annan glädjas åt att i dag bli 50:- rikare   


 

Efter en tuff dag på jobbet kan det ibland vara skönt med något snabblagat till middag. Pasta med koljasås är superenkel att tillaga och den ljuvliga koljasåsen består av bland annat krossade tomater, vitlök och kapris. Toppa den läckra pastan med rucola och servera.



Det är var DITT hjärta säger dig som är det VIKTIGASTE för just dig.

FÖLJ det.....


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards