Carina´s Blogg

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Carina - 24 mars 2013 19:45

Det är så sällan hon är hemma nu för tiden min lilla flicka = Gabriella.Det ska sovas hos kompisar och hos pojkvän. Sen när hon hör vad vi/jag hittar på då hon inte är hemma så kommer en och annan klagosång.

Så i dag då vi hade henne hemma bestämde vi oss för att åka till Hälleforsnäs Lager 157.

Min shopping glada arbetskamrat var där för någon månad sedan och hon har ska ni veta svart bält i SHOPPING, 

och jag är enligt henne inte så mycket sämre än hon   

Det fanns mycket trevlig shopping och du kommer att gilla det sa hon till mig.

Och vet ni vad,hon hade rätt   

 

Det var en fröjd att se Gabriella som inte brukar hitta så mycket då vi shoppar i hop,men i dag lyckades hon med råge.

Kent tyckte att vi såg ut som Maria & Mindy då vi gick runt med våra shoppingvagnar och bara log och sa titta här, åh så fin,en sån måste jag ha,den här var ju snygg.....

Tyvärr har vi inte samma konto att handla för som dessa kvinnor.


När vi kom hem blev det långpromenad med hundarna.Skönt att komma ut i detta vackra väder.


 

Örtkryddad fläskfilé med rostad rotselleri är ett lyxigt och magnifikt recept med härliga ingredienser som saftig fläskfilé, rotselleri, sparrispotatis, färsk timjan och smaskig ostkräm. En rätt som kommer göra succé på middagsbordet!


Kärlek och blommor har gemensamt att de måste vårdas ömt för att må bra och växa


Kram

Carina

Av Carina - 24 mars 2013 09:00

Som liten fick jag aldrig träffa min pappa för min mamma.Men tack vare en klasskamrat och hennes pappa så hjälpte dom mig att söka rätt på honom.Och jag åkte dit i smyg.Men min mamma kom till slut på mig,för jag är så dålig på att ljuga.

Du ska få de där jeansen om du ringer honom och säger att du aldrig mer vill träffa honom sa hon till mig.Och det var ett par jeans som jag så gärna ville ha.Dum som jag var så gjorde jag som hon sa vilket jag ångrade efter ett tag.

Tappade helt kontakten med honom,men som vuxen tog jag tag i det igen,jag gick helt enkelt in i hans djuraffär och sa Hej känner du igen mig ? och det gjorde han efter alla år.

Vi träffades och jag fick även träffa mina två yngre bröder som han har med en annan kvinna,Emil och Dennis.

Jag började jobba på lördagar i hans butik Jannes djurfoder.Men det blev lite mycket att jobba sex dagar i veckan så jag sa i från mig jobbet för ca tre år sedan.Nu har han sålt butiken.

Tänkte bjuda över honom i somras men det var så mycket med bygget av altan osv så det blev aldrig av.

Vi hördes av i början på denna månad och jag frågade om vi inte kunde komma till honom? Då sa han vi ses på The Swan

restaurangen i samma hus som han bor i.Jag bad även honom att höra med mina bröder för det var ju så länge sedan jag såg pojkarna.

Vi blev 18 styckna som träffades i går vid 19 tiden på The Swan.

Min pappa,hans syster och hennes man.Min kusin Marie och hennes man samt deras två söner.Mina bröder,Emil och Dennis med sina flickvänner.Tobias och Linda,Isabella och Richard,Kent,Gabriella och så jag.

Min pappa var så stolt över att ha sin familj samlad.Och tackade mig för initiativet.

 

Mina bröder Dennis och Emil


 

Isabella min pappa-Janne och Gabriella


 

Pappa-Janne Jag Tobias och Linda


Maten var inge höjdare,vi fick i stort sett endast beställa biffstek med lök för de hade bara en kock   och det var ingen höjdare vill jag be om att få tala om.Tre lökbitar,kokta grönsaker och en seg biff.Jag är ingen kock men måste få säga att min mat jag lagar är betydligt godare än vad detta var.

Min pappa,(känns konstigt att skriva och ännu konstigare att säga pappa till honom då vi ej haft en sådan relation) är en väldigt kärleksfull person och vill så gärna ta igen alla år han missat med mig.

Men att sitta och hålla honom i handen eller att få en massa pussar känns lite genant som vuxen måste jag säga.

Fast för pappas skull så satt jag där och höll handen.Han sjöng även karaoke för mig   


Så synd att man blir bestulen på sina föräldrar som barn,för jag hade verkligen behövt honom som barn.

All den kärlek och värme han ger mig, hade jag som den fula ankungen jag blev, då min mamma fick en dotter med sin nya man och jag inte längre var i fokus för henne.Nej för jag var ju så lik min far fick jag ständigt höra. En man hon valt bort och som hon sedan straffade mig för.


Ska inte tjata mer om det men så är det och det är inget som går att göra något åt i dag.Mer än att jag försöker att hålla kontakten med honom och mina bröder.



Det är inte mängden av ÅR som räknas.

Det är mängden av LIV i dina år som räknas.

 



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards