Carina´s Blogg

Alla inlägg under mars 2013

Av Carina - 6 mars 2013 19:30

Det går fort nu med snösmältningen.

Underbart att höra hur det droppar ute från snön som smälter,solen som skiner och människor som ler.Kan verkligen känna våren i luften nu och det är så härligt.


Kom tidigt till provtagningen i morse femton minuter innan dom öppnade och det var fler än jag som ville hänga på låset,det vill säga tio pensionärer till.Jag börjar känna mig som en pensionär/kärring med mina krämpor.

Men vet att så fort jag fått ordning på min kropp blir jag en vild 44 åring i mina bästa dagar.Fem rör med blod blev det och svar i slutet av denna månad.Så den som lever får se.Äsch så farligt är det inte med mig   


 

Torsk med mango, feta och avokadosallad.En inspirerande rätt där både fisk, frukt, ost och grönsaker samsas på tallriken i en underbar symbios. Vardagsmat behöver definitivt inte vara tråkig och smaklös, vilket är något denna torsk med mango, feta och avokadosallad bevisar med råge!


Kan man inte unna någon annan GLÄDJE

är risken STOR att man till slut även tappar sin EGEN...

 

Kram

Carina

Av Carina - 5 mars 2013 20:00

När man har en chef som inte värnar om sin personal,utan i fråga sätter en då man inte mår bra och behöva söka läkare är inte helt lätt att tas med.

Hur skulle jag berätta att jag ringt vårdcentralen och berättat mina konstiga syntom på händerna,stickningar i händerna ,hjärtat som rusari väg osv.

KOM IN DIREKT!!! blev svaret då jag ringde för att höra mig för om mina krämpor.Ja ha du menar nu?

Ja nu på en gång fick jag till svar.

Chefen var inte på plats så jag åkte utan att meddela hen det men lär få förklara mig på måndag är jag rädd för.Men jag har sparat mitt kvitto som ett bevis om hen tvivlar.


Läkaren tror att det är bivärkningar av min hjärtmedicin,samt att dom även höjt dosen på min medicin för Sköldkörtel.

Och att detta är orsaken på min åkomma "kärring krämpor"

Nu ska jag dit i morgon och ta prover,byta ut hjärtmedicinen.Göra två EKG och ävenen tredagars EKG.

Hoppas hoppas det blir ordning på detta för så här vill jag bara inte må.

Livet har så mycket att erbjuda och jag älskar att ha roligt och leva livet   


Åkte i väg till Kungenskurva nästan direkt efter att hundarna fått mat och blivit rastade.Nya halsband till hundarna skulle köpas,men kom hem tomhänt.

Där i mot blev det en snabbmiddag i Tumba

 

Jag åt INTE upp allt.


Det är svårt att vara alla till lags och göra alla nöjda.

Men då får man göra så gott man kan och försöka göra det som känns bekvämt även för sig själv.


Kram

Carina

Av Carina - 5 mars 2013 09:33

Är så tacksam för att ni som läser lämnar en kommentar dels via FB meddelande både under inlägg och privat samt i min blogg.
Har nu tagit detta med min kärring krämpa på allvar. Ringde vårdcentralen nu på morgonen och dom bad mig komma in omgående.
Sitter nu här och väntar på min tur och hoppas kunna få ett svar på vad detta kan vara???
Kram Carina

Av Carina - 4 mars 2013 19:45

Det är något som inte riktigt stämmer med min kropp.Efter att jag fyllt 40 så lever min kropp sitt eget liv,jag har liksom ingen riktig kontroll över den längre   

I lördags inträffade något märkligt,mina fingrar blev kritvita och det stack i dem som om dom sov och jag var iskall och stel,men handen från knogarna och upp var blå.Detta inträffade på enbart vänstra handen.

Fingrarna svullnade och ringarna satt tajt.Efter en stund blev det lite bättre och senare fick jag tillbaka färgen på hela handen,men svullnaden på fingrarna var kvar.

I natt fick jag samma känsla igen i samma hand och så fort jag steg upp tänkte jag ringarna ska bort.Men jag fick inte av dem trotts ca 1 dl tvål...

Jag var nu tvungen att ta en tång och klippa upp två av mina ringar.Svullnaden var så stor att ringarna nu gjorde ont. Detta gjorde jag vid sex tiden i morse och nu åtta och en halv timme senare har jag fortfarande märken kvar av ringarna,mycket märkligt.

Är nu helt utan ringar och kommer så att vara i några dagar till för att se om svullnaden blir bättre.

Är detta kärring varninge eller   


 

Nu har jag kommit med i en kampanj med  #buzzador #bozitaroburmini     Bozita Robur Maintenance Mini

Mina fem hundar fick i dag provsmaka detta och åt det med stor förtjusning.


 

En enkel men färgsprakande och supergod pasta bolognese sitter väl aldrig fel? Tillagningstiden är under 30 minuter och rätten kommer snabbt bli en vardagsfavorit för hela familjen! Servera bolognesen med nykokt pasta och fräsch tomatsallad.Mums så gott.


Det enda vi aldrig får nog av är KÄRLEKEN

Och de enda vi aldrig ger tillräckligt av är KÄRLEKEN


Kram

Carina

Av Carina - 3 mars 2013 21:15

Trodde taket skulle blåsa bort i natt,jösses vilken storm det var.Som tur var avtog blåsten fram i mot morgonen men inte helt.

Det blev en långpromenad med hundarna på förmiddagen.Skönt att komma ut trotts att vädret inte var superskönt.

Blev en lugn och stillsam söndag i dag.

Middag med Gabriella,Tobias och Linda samt Lindas son Kaspian på O`learys i Haninge på kvällen.

Tobias och Linda har nu förlovat sig.Jag är så glad för Tobias skull att han har träffat denna fina,rara Linda.

Önskar dem all lycka   

 


 

Kycklingsallad blev min middag   


Nu är jag så trött så i kväll blir det tidig säng gång för min del.


Skratta och le så ofta du kan,det är billigare än medicin!


God natt

Kram

Carina

Av Carina - 2 mars 2013 17:29

04.45   blev jag väckt i morse av min klockradio.Ja jag är gammalmodig som har klockradio och inte mobil som väckarklocka.Men någon måste ju sponsra dom också   

Sala och hundutställning stod på dagens program.Strax efter klockan sex imorse rullade vi i väg,jag var såååå trött.


 

Så här vackert var det i Enköping i morse då vi åkte till Sala.Men när vi skulle hem var det snö storm.

Tezz skötte sig bra,det var Östsvenska älghundsklubben som hade sin utställning och vi tävlade mot andra älghundsraser och vann över dem   Tezz blev Bäst In Show



Rostad kyckling, syrlig gurka och sötpotatispuré

Får jag  lov att fresta med ett mycket välsmakande recept på rostad kyckling med krispigt skinn, ljuvlig sötpotatispuré och syrlig gurka? En fenomenal smakkombination som passar perfekt som middag, vilken dag som helst.Och hos oss blev det dagens middag.



En stark person är den som kan fälla en tår för ett ögonblick...

Ta ett nytt djupt andetag...plocka upp bitar och ge sig fan på att klara det...



Kram

Carina

Av Carina - 1 mars 2013 19:30

Mars,mars måne jag kan lura dig till Skåne.Välkommen mars månad,ännu en månad närmare sommaren   

Men vad är det för väder vi haft i dag? Sol,Snö,sol,regn,snö,sol,osv, osv   


Jobbade inte så många timmar i dag.Lite handling och andra ärenden innan det var dags att styra bilen mot Ljunghem.

Städade,bytte lakan,tvättade,nya gardiner i köket och sen en långpromenad med hundarna.

 

Blev en promenad på Grindsjön,men det var med hjärtat i halsgropen.Livrädd att gå igenom isen.Men Kent gick före och jag tog hans fotspår,tordes inte kliva utanför.Håller den för honom så håller den för mig tänkte jag   


 

Laxburgare

Denna härliga fiskrätt blev en succé på middagsbordet! Mixade laxen till färs och formade till burgare som jag stekte i lite matfett. Serverade sedan de saftiga laxburgarna i bröd tillsammans med pickles, krispig sallad och smarrig dressing.


Har suttit och tittat lite på utlandsresor i sommar,är så sugen på att resa till solen och värmen.De salta haven och de mysiga kvällarna då man går ut och äter,samt flanerar på stan och bara njuter av livet.


Man får aldrig tillbaka förlorad tid.

Men man kan göra något bra av tiden man har framför sig.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards