Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Carina - 1 april 2013 20:24

Tänk att solen har lyst under hela påskhelgen,det är ju så fantastiskt underbart.Men det verkar ta tid för snön att smälta.Ja i alla fall hemma hos oss för inte det minsta till gräsmatta syns,utan är helt täckt med vit snö som är stenhård.Man känner sig nästan som Jesus då man kan gå på snön utan att sjunka igenom   Men har vi tur så försvinner den till midsommar.


Har inte gjort så mycket i dag mer än att sola och gått på långpromenad med hundarna.

Mat har vi kvar från påskafton,lagade rätt mycket,var rädd att det inte skulle räcka.Så jag bjuder endast på en bild från lunchen i dag.

 

Hallonvåfflor är klassiska svenska våfflor i en ny urläcker version. Här med hallon i våffelsmeten för en extra lyxig smak. Grädda dina hallonvåfflor och servera med resten av hallonen och nyvispad grädde.

Det blev inga våfflor på våffeldagen så jag tog igen det i dag.


Har inte matat rådjuren på en vecka nu,känner mig så grym i mot dem.Men nu har vi fått så mycket vildsvin utanför huset att jag valt att inte längre mata dem.Ett vildsvin väger lätt över 100 kg och att stå öga mot öga med honom,är inte min grej   

Det finns ensilage som jaktlaget matar med en liten bit längre i från vårat hus.Och där har nog ett rådjur blivit tagen av ett annat djur denna helg.Marken tar täckt med rådjurspäls och av marken att tyda har det gått vilt till   

I går då jag skulle köpa fågelfrön till mina fåglar utanför fanns det inte längre att köpa på ÖB.Frågan är om det är läge att sluta mata dem med ? Men det känns så tomt och nästan taskigt att inte ge dem mat.

Får nog leta vidare i andra butiker.


Med ett äga på Ullared och det andra i bloggen så hoppas jag att det inte är allför osammanhängande det jag skrivit om.


Var försiktig med vems tår du trampar på i dag...

Dom kanske sitter på foten som sparkar dig i morgon...


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards