Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Carina - 4 april 2013 21:30

I dag är det ingen vanlig dag,nej för det är min pappas födelsedag hurra,hurra, hurra och grattis på 65 års dagen.


Det blev ingen Billy Pizza här hemma i dag.Nej det blev något ännu godare.

 

Får jag lov att bjuda på utsökta kycklingfiléer med spännande smak av saffran? Tillsammans med matvete, mangoldskott och smarrig yoghurtsås med honung och gräslök blir detta en härlig blandning av sötma och syra!

Detta var så underbart gott,ni bara MÅSTE testa.

Vet inte vad övriga familjen tyckte och tänker inte fråga heller, för den delen.Jag åt middag tidigare i dag för att sedan åka in till den stora staden Stockholm och träffa Eva.

 

Först blev det fika och sedan ett besök på Electa Och har ni sett vi har nästan likadana jackor,gulligt va   

På Electa hade vi bokat tid för ansiktsbehandling,vilket var fantastiskt skönt.

 

Viktigt att ta hand om sig själv i bland.


Nej nu är det dags att ta en dusch och sedan blir det till att krypa ner i sängen.Men innan jag gör det vill jag bara visa en bild på snyggingen som jag tog i dag.


Att visa varandra omtanke,respekt och ödmjukhet är också kärlek.  


Kram

Carina

Av Carina - 4 april 2013 11:01

En ung man som ville handla en present till sin nya
flickväns födelsedag.
Efter som de inte känt varann särskilt länge,
bestämde han sig efter noggrant övervägande
för att ett par handskar skulle bli bra i den rätta tonen,
romantiskt men inte för personligt.
I sällskap av sin flickväns syster, gick han så till NK
och köpte ett par vita handskar.
Systern köpte ett par trosor till sig själv.
Under inslagningen av varorna, förväxlade affärsbiträdet dem
så att systern fick handskarna & den unge mannen fick
trosorna. Utan att kontrollera innehållet sände
den unge mannen gåvan till sin flickvän
med följande rader:
" Jag valde dessa då jag märkt att att du vanligtvis inte brukar
ha några på dig när vi går ut på kvällarna.
Hade det inte varit för din syster skulle jag valt den
längre modellen med knappar, men hon bär korta
som är enklare att ta av.
Dessa är i en delikat nyans men damen jag köpte dem
från visade mig de par hon själv burit de
tre sista veckorna & de var obetydligt nedsmutsade.
Jag fick henne att prova på dina & de passade
henne utmärkt.
Jag Önskar att jag kunde vara där för att sätta dem
på dig första gången, då det tveklöst kommer
vara andra händer som kommer i kontakt
med dom innan jag får en chans att träffa
dig igen.
Kom ihåg att blåsa luft i dem innan du tar av dem
och lägger undan dem, eftersom det av naturliga
skälet kommer att bli fuktiga under användandet.
Tänk på hur många gånger jag kommer att kyssa dem under året.
Jag hoppas att du kommer ha dem på för mig på fredag kväll.
Ps. senaste mode är att bära dem nedvikta
med lite päls synligt."

Visst var den bra , kram Carina

Av Carina - 4 april 2013 10:30

 

Här har ni en dagsfärsk bild på hur det ser ut hemma hos oss.Frågan är om detta hinner smälta undan till midsommar?

Är tveksam men lever på hoppet.


Minns ni tv programmet som gick för några år sedan där frun bytte familj,tog med sina regler och livsstil till den nya familjen ? Detta blev kaos i många familjer,mannen saknade sin fru och uppskattade sedan sin fru bättre då hon kom hem igen.

Som ni vet så gillar jag att laga mat, men det är inte så ofta mina middagar blir speciellt uppskattade   

Jag får sällan höra att det är gott.Och då jag sa vid ett tillfälle att det finns dom som skulle uppskatta min mat betydligt mer än dig fick jag till svar - jaha och vilka är det då ?

Blir det dessutom mat över och detta hamnar i en matlåda så gnälls det över att man får äta samma mat två dagar i rad   

Om jag nu flyttade en vecka och det kom in en fru som värmer på färdiga köttbullar med snabb makaroner,billys pan pizza och annan färdig lagad mat så kanske min mat skulle gillas lite bättre.

I bland har jag lust att inte laga någon mat alls eller att slänga överbliven mat så blir det inga matlådor.


Såg ni cafe bärs i söndags där dom gjorde reklam för Pelles matkasse,det kanske skulle uppskattas bättre?

TJÄNA   


Kan man inte behandla andra som de vill bli behandlade....så kanske man ska låta bli...


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards