Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Carina - 6 april 2013 19:30

Det blev en timmes promenad med hundarna på förmiddagen,underbart väder ute.

När vi kom hem var det dags att laga en lördags brunch.

 

Äggröra med bacon och rostat bröd är den perfekta huvudingrediensen i lördags- eller söndagsbrunchen. Sältan från det knaperstekta baconet passar perfekt ihop med den krämiga äggröran och det rostade lantbrödet!

Smaskiga och supergoda blåbärsplättar som mättar rejält till frukost eller brunch!  Blanda vetemjöl, bakpulver, socker och salt. Rör ner mjölk, ägg och olja och vispa till en slät smet. Stek plättarna i lite matfett och lägg några blåbär på varje plätt när det börjar bildas bubblor på ovansidan. Servera med resten av blåbären och honung.

Himmelskt god hallon- och jordgubbssmoothie, som kan avnjutas både till frukost och som smarrigt mellanmål. Apelsiner,jordgubbar,hallon, matyoughurt och lite strösocker mixas och blir en underbart söt och vitaminrik smoothie.

Det tog sin lilla tid,men oj så gott det blev.



Proppmätta åkte vi sedan till barnens kusin Amanda i Skogås för att fira henne på sin 14 års dag.


Och så var det sedan dags för en lättare middag.Ska nog döpa om min blogg till Carinas viktökningsblogg   

 

Grönärtsoppa med vitlöksbröd är en mjuk och len soppa med härlig färg som serveras tillsammans med urläcker getostkrutong. Mixa soppan slät, smaka av med salt och peppar och servera med krutongerna. Klart på under 30 minuter! 


Nu blir det inge mer intag av mat eller snask för min del.Känner mig som en knubbsäl i kväll.


EKG apparaten,hänger med så även i sängen,trodde inte jag skulle kunna sova i natt med alla sladdar och dosan. Men det gick över förväntan.Har fått några hjärt rusningar och ska då trycka på en knapp och sedan skriva upp detta på en lapp.Sköterskan sa i går att all fysisk aktivitet ska skrivas upp och tiden ska även uppges  Men jag gör ingen fysisk aktivitet,bara promenad,städ och matlagning.Det ska skrivas upp fick jag till svar.

Skriver även upp när jag lägger mig för natten och sedan stiger upp på morgonen.

Får inte duscha bara raggartvätt blir det      Så jag lär väl bli ensam i sovrummet sista natten


 

Snygg man är eller hur ? det viktigaste är inte hur man ser ut.Utan hur resultatet blir,så det så.


Tiden väntar inte på någon så ta vara på varje ögonblick



Kram

Carina

Av Carina - 6 april 2013 09:15

Hann inte skriva något i går så jag ska nu sammanfatta dagen lite kort här.

Det var i går dags för ett besök hos Fysiologlab på Östermalm för att bli påkopplad en 72 timmars EKG.Känner mig nästan lite radiostyrd.

Tog pendeltåget in från Hemfosa eftersom jag inte gillar att köra bil inne i stan.

Och dessa apparater = stämpel maskinen vid pendeltåget.Det finns ju ingen kur där det sitter någon och stämplar biljetten i Hemfosa.Och jag vill ju inte ta jobbet i från någon annan så jag sket i att stämpla min kupong.Så med vinst och förlust reste jag från Hemfosa in till Stockholms central utan att stämpla min biljett och det gick denna gång   Men hade det blivit kontroll på tåget så hade dom fått stämplat min biljett och jag hade då förklarat för dem att jag ej begriper mig på dessa maskiner.Lite tant varning på mig kanske   Så tack SL för resan   

 

Vädret var så underbart skönt och folk satt ute på vartenda ute servering.Det sög i kaffe tarmen så jag passade på att skicka Eva ett sms för att fråga om hon hade tid att fika ? Hon jobbar inte långt i från där jag var.Och visst hade hon tid för det   Fick en visning på hennes jobb,fantastiska lokaler.Vi tog en promenad till vete katten. Det blev inne fika, med väldans gott fika och bulle.


Eva var sugen på en kväll i Ljunghem så det bestämdes senare att hon och Anders skulle köpa med sig sushi och komma över till oss.

 


 

Riktigt gott var det,tack för middagen Eva och Anders det gjorde ni bra   


 

Och dom fick i sin tur smaka på min choklad pannacotta,vilket blev väldigt uppskattat.

Sen blev det soffhäng framför Let´s dance.


Tänk om vi kunde vara lika bra på att veta hur vi själva ska göra,som vi vet hur andra borde göra.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards