Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Carina - 9 april 2013 20:45

Vet ni vad skönt det var att ÄNTLIGEN få duscha i går kväll   Jag duschar varje kväll och det gick ju inte då jag hade EKG apparaten på mig   Så att inte få duscha varken på fredag,lördag eller söndags kväll var ju som en mindre katastrof för mig.Körde raggar tvätten,men det blir ju inte detsamma.Livrädd att någon skulle tycka att jag luktade illa.Det var ingen som sa något så jag hoppas det inte var så illa.

Men det kan jag där i mot säga att det var i dag då en elektriker från huge kom till skolan för att byta ett eluttag, han luktade så illa att det var svårt att få bort stanken då han lämnat rummet.Stackar människa,känner han inte det själv? Eller har han ingen fru/sambo som kan berätta det för honom ?  


 

En underbar kycklinggryta med smak av svamp, bacon, champinjoner, vitlök, rött vin, lagerblad, timjan och persilja. Grytan är mustig, mättande och en strålande god rätt till variation i vardagen. Servera den rökiga kycklinggrytan med ris.Detta blev vår middag i kväll.


Efter middagen tog jag med Nora på en timmes promenad,så underbart skönt med dessa ljusa kvällar.


Låt inte bitterheten bygga bo i ditt sinne.

Utan ta det som hänt istället som enerfarenhet,visserligen som du kunde klarat dig utan.

Men hänt har hänt och ingenting,blir bättre av att fyllas av bitterhet.

Livet är alldeles för underbart.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards