Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Carina - 29 april 2013 19:30

Skönt att det är en röd dag mitt i veckan.Skulle passa mig väldigt bra att alltid jobba två dagar,vara ledig en dag, jobba två för att sedan få vara ledig under helgen.

Pratade med en arbetskamrat som till hösten blir 65 år och frågade om han tänkte gå i pension då ?

VA är du tokig vad ska jag göra? Nej jag vill jobba till 69 år svarade han.

Själv så skulle jag inte bli det minsta sysslolös om jag gick i pension.Skulle vara riktigt skönt att bara ha sig själv och sina fritidsintressen att tänka på och ägna all sin tid till.


 

Jag är ingen kattälskare men denna katt fångade mitt hjärta i dag då vi gick en promenad i Skogås.

Vilken läcker färg och kolla in teckningen på kroppen.Inget halsband hade den på sig och om jag hade tyckt om katter hade den fått följa med mig hem   


 

Halstrad torsk med spenat och jordärtskockspuré är en tilltalande rätt med smaker av torskfilé, babyspenat, jordärtskockor, potatis, grädde och rädisor. Den lena purén på jordärtskocka matchar fisken perfekt. Servera ihop med sallad och syrliga citronklyftor.


 I morgon är det inte bara kungens födelsedag och valborg utan mösspåtagning för studenterna.Vi har sex elever på särskolan som tar studenten i år.Dom lämnar oss i början av juni och ska nu ut i vuxenvärlden och arbeta.

Hur denna valborg kommar att firas för min del vet jag inte riktigt än ? Blir nog en lugn hemmakväll i soffan och förhoppningsvis är det något bra på tv.

Men nu ska jag i alla fall strax till på Ola-Conny och Morgan,mina favorit killar   


Vi kan gå åt olika  håll i livet men ändå ha precis samma mål...


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards