Carina´s Blogg

Alla inlägg under april 2013

Av Carina - 22 april 2013 19:00

Då är snart denna gråa kalla måndag snart slut.Har frusit mig igenom denna dag.Tänk om solen sken varje dag,vilken lycka det skulle vara för mig   

Vi tog en rask promenad med eleverna innan lunch på en timme och det var inte alls lika skönt som i går.Hade alldeles för tunn jacka på mig.

Gabriella och jag tänkte ta samma promenad i kväll som vi tog i går,men ingen av oss känner sig direkt motiverad.

Men i går sa vi att vi bara måste röra på oss mer och gå just denna runda.Det var så skönt att få ensam tid med henne,hade massor att prata om.

Förstår inte vad denna tränings tjej som tidigare fanns i mig tagit vägen ? Tränade tre gånger i veckan på friskis och svettis plus att jag sprang sex km två-tre dagar i veckan.Längtar tillbaks till den tiden,gud så bra jag mådde då.

Gabriella ligger i soffan nu och jag tror bestämt att jag ska försöka få med henne på våran runda ändå   

Nä för det här går inte längre,ut och rör på dig nu CARINA !!!


 

Sojastekt lövbiff med ingefära är ett snabblagat recept som är både spännande, mättande och har en förtrollande god smak. Strimlade lövbiffar med salladslök, sockerärter, paprika, soja, vatten, ingefära och sambal oelek, steks i en het stekpanna och serveras med ris och sesamfrön.


Att helt sakna EMPATI för sina medmänniskor,måste kännas både tomt och sorgligt.

Även andras välmående kan skapa glädje i ditt eget liv...


Kram

Carina


Och nu när jag bloggat klart kom regnet,fan också då kom vi inte ut i alla fall   

Av Carina - 21 april 2013 20:45

Det blev en helg i solens tecken,me like   

Älskar att vara ute och fixa i trädgåren,men jag orkar inte lika mycket längre på grund av mina hjärtklappningar som blir mer då jag anstränger mig.Krattade lite med fick ställa undan den efter en kort stund.

Satte mig i solen och njöt av solen.Tog även fram solsängen och la mig där en stund.

Det är inte bara jag jag som njuter av solen vissa av hundarna gör det också medans andra föredrar skuggan

Jag har nu fått tid till Toraxkliniken på Karolinska sjukhuset.Och jag måste verkligen tacka Meta och Daniel som sa åt mig på skarpen att söka hjälp för mitt hjärta.Bra att ni sa åt mig,börjar nu inse att detta inte är normalt   

På kvällen var det meningen att vi i jaklaget skulle träffas hos Carl Fredrik på en filé kväll.Men han är fast med jobb i Malmö så vi fick roa oss med annat = Räkbåt.Tyvärr kunde inte alla vara med,men vi som var där hade väldigt roligt.


 


I dag har jag städat,solat och lagat mat.Linda och Tobias kom över på middag.

   

Här sitter ungdomarna och njuter i solen.


 

Det blev grillad hjort och älg med potatisgratäng och lite annat gott.


 

Vaniljpannacotta med passionsfrukt till efterrätt.


När jag hade lämnat dem vid tåget tog Gabriella och jag min långpromenad i rask takt på en timme,så skönt.

Vi fick se en älg,åtta rådjur och en bäver.


En människa som mår bra har aldrig behov av att attackera eller förlöjliga en annan människa.


Kram

Carina

Av Carina - 19 april 2013 19:45

Då har vi kommit till min favorit dag = FREDAG.Carina skiner som solen dessa dagar trotts regn,blåst och ruskväder.

Det ser ut att kunna bli fint väder i helgen.

 

Har hämtat ut mina Whisky glas i dag.Kan beställas på fler raser här >>>


Blev ensam i kväll med.Har lyssnat på Häst pojkens senaste cd med hög volym minst sju gånger och det hinner nog bli ett par gånger till innan jag landar i soffan.

I mitt nästa liv ska jag bli särbo.Passar mig perfekt.Man träffas bara när lusten faller in liksom   


 

Kvällens middag med mig själv blev ett Vegetariskt recept med lite sting! Dessa ärtiga majsbiffar, gjorda på kikärtor, vita bönor, majskorn, persilja, sambal oelek, majsstärkelse och ost är mycket smakrika och serveras med bulgur, sallad, yoghurt och tomatsalsa. Supergott!


Läste några tänkvärda ord i dag på FB

Till alla tjejer/kvinnor/damer!

Sluta oroa er för åderbrock,rynkor och andra jävligheter.

Låt oss leva efter mottot:

Livet ska INTE vara en resa mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv, skrynkelfri, plastikopererad kropp,utan snarare en slaidning från sidan,med chokladkaka i ena handen och vinet i den andra,med en kropp som blivit ordentligt använd,för att inte säga fullständigt utsliten samtidigt som man skriker "WOO HOOO vilken jävla åktur"   


Så sant så ska nu försöka leva efter detta motto att tycka om min kropp så som den är.



Vänner är dom som lyfter upp dig... när livet blåser omkull dig...


Kram

Carina




Av Carina - 18 april 2013 19:45

Bara en dag kvar att jobba sen blir det helg.Vilket ska bli riktigt skönt då jag är väldigt trött.

I går var jag först en sväng till Farsta innan jag styrde bilen mot Nykvarn för att hämta Isabella på jobbet.

Sen blev det in till Stockholm och vackra Djurgården.Vi åt middag på O`Learys.Mätta och belåtna gick vi sedan till Cirkus där vi mötte upp Eva som var tvungen att jobba lite längre än oss.

Darin stod för kvällens underhållning och vilken kväll det blev   Tänk att en sådan liten man har en så fantastisk röst som går rakt igenom en och man blir alldeles kär.Ni skulle hört då han sjöng astrologen och efter första textraden kom Magnus Uggla in och sjöng med,jag lovar er att ALLA jublade     Ja dom var riktigt bra.

 

Det var blandad ålder på publiken.Från 13 år och upp över 70+ och det var även män där för att njuta av Darins röst.


I dag skulle vi in på Bio med två elever.SF har en filmfestival och bjuder in skolor för filmvisning.

Då våra elever går på gymnasiet men är på lågstadie nivå i deras utveckling valde vi en film för just lågstadie elever.

Men det var en film på Tyska med Engelsk text.Gissa om Susanne och jag blev full i skratt.Men eleverna skrattade och verkade gilla filmen ändå,och det var ju himla tur det.


 

Frittata med oliver och fetaost är en matig variant på omelett med sydeuropeiska toner. Härliga ingredienser som sparrispotatis, paprika, fetaost och oliver med pimiento bidrar till att receptet snabbt blir en ny vardagsfavorit. Servera den smaskiga frittatan med en sallad av rucola och körsbärstomater.


Är ensam hemma i kväll och jag känner att jag verkligen behövde det.Så skönt med ensamma kvällar och dagar med för den delen   


I början av 2012 fick jag en ny bekantskap i mitt liv,vi umgicks under två dygn.Hen ville bli min vän och tyckte vi skulle resa utomlands tillsammans och börja umgås lite mer.

I dag är jag så tacksam att jag inte är vän med personen i fråga och att vi aldrig kom i väg på någon resa.

Mötte personen som hastigast i går och sa glatt Hej men fick en blick som tittade på mig uppifrån och ner och med ett nedlåtande tonläge kved fram ett hej.

Tänk att det finns så elaka ja dumma människor som rör sig fritt bland folk.Hen borde spärras in, och jag är den första att slänga bort nyckeln.


De som ska få plats i mitt hjärta och djupt i min själ är de som finns,bryr sig och får mig att MÅ BRA.

Övriga får jag försöka flytta ut.


Kram

Carina


Av Carina - 16 april 2013 20:15

Man blev lite bortskämd med solen i söndags,men underbart är ju kort.Två dagar som varit gråa och bjudit på en hel del regn är inte så upphetsande.Det kommer nog bli översvämning med all snö och regn.


Jag gillar inte whisky,men jag gillar taxar och köper gärna något med tax på så fort jag hittar något.Och i går blev det nya (LÄNK HÄR >>> ) whiskyglas.Det finns även i andra raser.

Jag får väl dricka äppeljuice i dem och låtsas att det är whisky   


 

 Överraskande goda färsbiffar som serveras med krämiga linser och couscous. De krämiga linserna gör du av bland annat torkade röda linser, tomater, lök, spiskummin och matyoghurt och färsbiffarna får sin härliga smak av kalvfärs, mjölk, ströbröd och persilja. En riktig fest för smaklökarna!


Jag tror aldrig vi fått livet för att slösa bort det på tjafs och elakheter.

Meningen var nog att stötta och bry oss om varandra.


Kram

Carina

Av Carina - 15 april 2013 18:45

Blev så glad då det ringde på min mobil när jag åkte till jobbet vid sju tiden i morse.Hade inte alls väntat mig att han skulle ringa mig och blev då lite extra glad.Tack Tobias du gjorde min dag,min fina omtänksamma goa son   


Det är nu 42 arbetsdagar kvar tills jag kan checka ut och börja mitt sommarlov på 7 1/2 vecka lång.Längtar och hoppas på en varm och härlig sommar.

Varje sommar kommer en ny sommarplåga att spelas på radion och jag har nu själv bestämt vilken som ska bli min

Sommarvin med Hästpojken den är så grymt bra och jag blir så glad av denna låt   


När man som jag slutar klockan 17:00 måndag och tisdag är det rätt skönt att förbereda middagen dagen innan.I går gjorde jag kvällens middag och sparade mycket tid på detta så klart.

 

Får jag lov att fresta med en helt underbar gryträtt? Tagine på kyckling och pumpa är både mättande och lagom kryddig tack vare spännande ingredienser som butternutpumpa, vitlök, kanel, spiskummin, gurkmeja, citron och persilja. Servera den smakrika grytan tillsammans med yoghurt och couscous.



Jag ändrar mig inte för någon.

Jag står fast vid den jag är.

Jag har bra o dåliga sidor precis som alla här.


Jag jobbar med dom som är ingenting att ha.

Och försöker framhäva dom bra.

Precis som de ska va.


Jag är lika mycket värd som dig.

Och har rätt till min plats o mitt liv.


Gillar du mig inte så är det okej.

Jag lever inte för att tillfredställa dig.



Kram

Carina

Av Carina - 14 april 2013 21:00

Helgen börjar nu att lida mot sitt slut.

I fredags blev det en Ålands kryssning med 11 vänner i åldrarna 38-64 år.Fem kvinnor och sex män som alla har jobbat på gymnasiesärskolan.Men några av dem,fem personer,har börjat på nya arbeten.

 

Vi hade riktigt roligt och det var länge sedan jag dansade och skrattade så mycket.Underbara människor att umgås med och om ett år åker vi igen.

Och jag var den enda av oss som gick upp och sjöng karaoke,det blev Tomas Ledin - Vi är på gång vi är laddade vi är tända....

Känner ni igen killen längst ner i högra hörnet som jag står med ? Matias Holmgren han var med i Fame factory.Har även varit med i Melidifestivalen två gånger.

Han var dj på båten och sjöng även Något som kan hända.Himla bra låt tycker jag.

Camilla och jag höll i gång till halv fyra på morgonen,ja jag hade nog kunnat fortsätta om inte Camilla gav upp.Sov fyra timmar,sen gick vi upp och åt frukost.Pigga och glada som två riktiga party brudar.

Det blev en skapligt lugn hemresa.Några badade och andra satt och lyssnade på live bandet Willys.


 

När jag kom hem var det dags att laga lite middag.Ett matigt, lättlagat och snabbt alternativ fick det bli. De saftiga kotletterna steks i lite matfett, kryddas med salt och peppar och serveras med en delikat svamppasta av champinjoner, palsternacka, lök, ricotta och persilja.

Sen blev det inte mycket mer gjort,var rätt trött på kvällen.


I dag har jag städat på förmiddagen.Suttit ute i solen  och lapat sol   hämtat Gabriella i Hemfosa,så skönt att ha henne hemma tycker jag.Vi åkte ner till Nynäshamn och åt middag på Lydia.

 


Och när vi kom hem gjorde jag en paj.Äppelpaj har nog alla ätit någon gång, men hur många har haft lingon i ? Lingon och äppelpaj är en underbar liten paj där de syrliga lingonen, fräscha äpplena och det söta, krispiga havregrynstäcket blir en fest för smaklökarna. Himmelskt gott   

 


Mitt hjärta ja hur går det med det då ??? Ja det får sina rubbningar fler gånger om dagen,minst tjugo gånger och jag kan beskriva känslan som så att, ni vet när man springer,ja så där jätte snabbt,då hjärtat slår i hundraåttio,så slår mitt hjärta fast jag bara sitter ner.Och slipper bli anfådd,men får en konstig känsla i kroppen som gör att jag blir trött och känner en olustkänsla.

Jocke en av killarna som var med på båten,har likadant och det kändes rätt skönt att få prata med någon som har likadant.Han har nu två olika operationer att välja mellan,pest eller kolera sa han.Han har även varit inne på hjärtkonvertering vid flera tillfällen men det blev inte bättre,bara för stunden sa han.

Jag hoppas nu att jag får en kallese denna vecka som kommer.


Mycket kan tas från mig i LIVET.

Men kärleken jag känner för mina barn kommer ALDRIG någon någonsin att kunna ta...

  


Kram

Carina


Av Carina - 11 april 2013 20:00

Dom säger  att värmen kommer till helgen,mysigt tycker jag.Då kan man snart plocka fram sina utemöbler.

MEN först ska altanen bli klar,vilket jag hoppas att det inte ska ta allt för lång tid att färdigställas.

Man lever ett helt annat liv så fort värmen,våren och sommaren kommer.Man blommar liksom upp och livet känns så mycket lättare.

Fast först ska snön regna bort i morgon har dom sagt.Ja vi  får väl se om vädermänniskorna spår rätt ???


Jag har alltid veckohandlat,tycker det är skönt att bara behöva handla mat en gång i veckan.Tänkte på hur det var för några år sedan då alla barnen bodde hemma och det skulle handlas mjölk.10 liter räckte knappt en vecka,nu går det drygt två och en halv liter i veckan.Några brödbitar och smöret räcker i all evighet.

Och visst saknar jag mina barn här hemma.Har haft förmånen att få träffa dem tre helger på raden alla tre,och i dag tänkte jag undrar om jag ska bjuda hem dem på middag på söndag ?

Men jag ska befria dem från sin mamma denna helg,de har ju fullt upp med sina respektive partner och jag ska nog se till att få på sommardäcken på söndag samt städa ur min bil.


 

En förtjusande måltid med fabulösa biffar på viltfärs som serveras med lingon och rödkålssallad. Biffarna är saftiga med mycket smak och passar perfekt ihop med den syrliga lingon- och rödkålssalladen.MUMS så gott det var.


Det blev en timmes promenad efter middagen,älskar att gå i de tysta,se mig omkring och bara njuta av ensamheten i skogen tillsammans med mina tax flickor.


Avsluta dagen med att tänka positivt...En enda positiv tanke gör att du sover gott...



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards