Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Carina - 5 maj 2013 20:30

Helgerna tar slut alldeles för snabbt.Men det är endast tre arbetsdagar nästa vecka och sedan fyra dagars ledighet, härligt.

I fredags passade vi på att fira Isabella i förskott.Hon fyller 22 år på tisdag,och eftersom vi alla jobbar och är rätt kvällströtta så passade vi på att fira henne då.

Vi grillade fläskytterfilé,kycklingspett och halloumi.

 


Till det hade jag gjort en egen potatissallad


 


Gjorde även en yoghurtsås på grillad paprika och mycket vitlök.Ska göra den en annan gång och ta bild samt lägga ut recept.Grymt god den med.

 

Så här såg min middagstallrik ut i fredags.


 

Till efterrätt grillade vi banan med choklad och åt vaniljglass till


 

Mätta och jag tror,rätt nöjda ungdomar.Tyvärr jobbade Gabriella så hon var inte med.


I lördags var jag med Nora på taxutställning vid Ulriksdals slott.Har lite grann tappat lusten till detta med utställningar.Jag avlar ju på drevlinjer och har inte samma chans till cert som dom som avlar endast på skönhet.

Men jag var mycket nöjd med resuktatet = Excellent.Inga CK tilldelades tikarna i jaktklass.

Nu är Nora klar att meriteras på drevprov i höst och går allt bra där med blir det en valpkull efter henne 2014.

Det var roligt att få träffa tre av mina valpköpare på samma utställning.Alla var dom så glada över sina taxar och att dom fungerade så bra med så väl två som fyrbenta.Mycket glada och sociala taxar.

Det var även väldigt trevligt att träffa andra taxvänner som man oftast bara ser skymten av på FB. En kvinna berättade att hon gillade min matblogg, blir verkligen jätte glad att jag med mitt matintresse kan få möjlighet att dela med mig och att det finns dom som tycker om det    


När vi kom hem igen blev det altanhäng och grillning igen.Jag har ju en förmåga att laga mat för ett helt regimente jämt   Vill ju inte att någon ska gå här i från hungrig.

Så det blev rester hos oss,men det funkade bra det med.

 


I dag söndag har det blivit en trappa till altanen,nu är det bara två kvar.

 

Det går framåt och det glädjer mig.


Jag pratade med min mormor i dag och    hon är ju bara för rar.Hon undrade hur jag kunde få ledigt från jobbet varje vardagförmiddag för att kunna vara med i  hjärt och i  hjärt och lung kampanjens film på tv 4 varje vardag,då jag ska vara på skolan och jobba ??? Men mormor,det är inspelat för några månader sedan.

Jasså är det,jaha, ja jag trodde det var direktsänt svarade hon mig.


Underbart väder vi haft,och så fort vinden avtog blev det ju riktigt varmt och gott på altanen.


 Vad sägs om ett otroligt smarrigt och snabblagat recept på smakstark salsicciakorv med sockerärter, rödlök, salladslök, timjan, vispgrädde och nykokt pasta? En fantastisk god pastarätt som tar fram det bästa av Italien.

Molto bene!

Det känns som att jag inte gjort annat än ätit mat denna helg,och det blir på tok för lite motion.

Vill så gärna ut och springa men kroppen säger i från.Dels en inflammation i en av mina tår och mitt hjärta som ständigt rusar och lever sitt eget liv.

Jag får helt enkelt inse attjag nu under en period blir lite mer fyllig i kroppen,men så fort jag blir bra ska volangerna bort   


Smärta gör ont, var den än sitter.

Men att deppa i hop gör också ont,så att försöka släppa in lite ljus gör livet mindre mörkt.


Kram

Carina

  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards