Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Hårt straff

Av Carina - 23 maj 2013 19:15

I går kändes det som att jag var på jobbet en hel dag.Jobbade först fram till halv tre,sedan blev det ett avbrott på två timmar och därefter ett föäldramöte.

Passade på att åka till Haninge i mellan för att ordna nytt pass och lite inköp.Kom hem strax innan halv nio på kvällen.


Men vad är det som händer i våra förortet runt om i Stockholm ? Man blir ju riktigt mörkrädd av alla dessa bränder.

Det ställer till det för så många personer,och vad får dessa människor ut av att förstöra ?

Jag fick vända om och köra en annan väg till skolan i morse pga branden i Skogås centrum.Vilket naturligtvis inte var till något större problem för just mig,men kanske någon annan ?

Vi har elever som vi tränat att åka buss med och som nu på egen hand tar sig kommunalt till skolan med buss.

I dag gick endast bussen till Trångsund.Och hur tar man sig då där i från ?

Kan väl inte vara så svårt, det är väl bara att gå.Men för alla är det inte så enkelt att bara gå.

En av våra elever hade vi mobiltelefon kontakt med som vi fick gå ut och möta upp, för eleven hittade inte till skolan,när bussen inte stannade vid den hållplats den alltid brukar stanna vid.

Jag hoppas dom får tag på dessa människor som försöt och ger dem ett riktigt hårt straff.


Vad blir det till middag ? fisk, svarade jag Gabriella.

Jag är inte så hungrig fick jag till svar.Tänk att fisk kan få den som är mest hungrig att helt plötsligt bli mätt ?

Ordet fisk låter ju inte så gott,en slämmig fisk,med en massa ben och inte luktar dom gott,har som jag sagt tidigare lärt mig tycka om det som vuxen då jag själv tillagat den.

Jag lagade i alla fall denna FISK/rödspätta och Gabriella smög sig ut i köket och sa,det luktar ju faktiskt gott.

Du kan väl smaka lite i alla fall svarade jag. MMMM sa hon.

 

Ett smakfullt recept på currypanerad rödspätta som du serverar med potatis, grönsaker och en röra av räkor och dill. Panera spättan i ströbröd med curry och gör en krämig räk- och dillröra av crème fraiche och majonnäs.

Det var riktigt gott och det tyckte även Gabriella   



Det är inte HUR jag visar kärlek som är det viktiga.Det är ATT jag gör det som betyder något.


Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards