Carina´s Blogg

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Carina - 28 maj 2013 20:45

Var riktigt trött i går då jag kom hem så det blev inget bloggande.Jobbade till halv fem,sedan blev det Salem.

Där vi träffades för att laga våran tre rätters i hop.Det blev betydligt bättre,men behöver slipas lite till så att de sitter som handen i handsken och smakar perfekt.


I dag har vi jobbat utomhus hela dagen,ja fram till strax efter 13 i alla fall.Vi hade våran vårutflykt som i år blev i Alby frilufsområde i Tyresö.

 

Att få tillbringa sin dag ute i naturen,nära vattnet och med solen som skiner är ju helt underbart.

Så dagen kan beskrivas med tre ord - Sol-Vind-Vatten


 

Detta är en rolig variant på stroganoff där jag ersatt korven med saftiga laxfiléer! Laxstroganoff har fina smaker av tomat, grädde, gräslök och lax samt lite sambal oelek för extra sting. Rätten är både matig och mättande och serveras med nykokt ris.Mums så gott det var.

 Tittar på Kjelles smakresa,han skulle man bjuda på mat.Verkar ju tycka att allt smakar bra.Roligt att få laga mat till någon som säger att maten smakar gott.Mer än så säger jag inte   


Har varit ute en stund och fixat lite i växthuset och på tomten.Underbart att kunna vara ute och fixa lite i trädgården tycker jag.Hoppas snart på lite varmare dagar och kvällar.


Fick i går brev från min läkare på vårdcentralen.Som skriver att han nu fått svar från hjärtkliniken och glädjande nog såg man inget fel på mitt hjärta.Det är ju för härligt med sådana svar   


Det finns mycket att sätta värde på,även om det är litet och vi ofta tar det för givet...


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards