Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Feber och tandvärk

Av Carina - 29 maj 2013 19:30

Sov inge vidare i natt.Min dumma tand har börjat påminna mig om att den finns kvar.Den har bråkat med mig till och från nu under ett år.Har även fått feber och värken går upp i örat. När jag var på väg hem ringde jag tandläkaren och i morgon eftermiddag ska hon dra ut den.Ska bli skönt att bli av med det onda nu i munnen.Tänk att en tand kan göra så JÄVLAR ont.


Camilla och jag åkte med tre tjejer/elever till Farsta för att äta lunch.Gick sedan i affärer och tittade på fina kläder,doftade på perfymer och hade en riktig tjej dag,mysigt.


Känner ni till cassavaroten? visste ni att man kan göra en väldigt god kaka på den roten ?

 

Jag gjorde en till oss i kväll och Gabriella gillade den väldigt mycket.Receptet finns i min receptblogg - cassava kaka



Det är svårt när tankarna väljer fel spår.

Men en tanke är inte nödvändigtvis verkligheten.


Ingen pigg tjej så nu säger jag tack och hej för mig   


Kram

Carina


 

 
 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 00:28

Hej.
Fin och välskriven blogg du har.

Usch det där med tanden lät inte skoj.
Hoppas det gick bra hos tandläkaren sen?

Trevlig torsdag.
/Pelle

Carina

30 maj 2013 14:39

Hej Pelle!
Tack så mycket.
Önskar även dig en trevlig torsdag.
/Carina

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 19:23

Så lite så.

Stark av dig att ta dig till tandläkaren fast du är så rädd.

Hoppas det gick bra att plocka ut tanden och att gluggen inte är allt för långt fram?

Önskar dig en så trevlig fortsättning du nu kan ha, för jag gissar att det gör lite ont i mun.
/Pelle

Carina

30 maj 2013 19:45

Det gick bra men gjorde förbaskat ont...
Långt bak i munnen så jag kan nu fortsätta le utan att se tandlös ut ;-)
/Carina

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 21:28

Vad bra, läste det du hade skrivit om besöket. Än en gång grymt starkt av dig!

Hoppas det var första gången du var tvungen att plocka ut en tand?
Var det nån tand som tidigare var mycket lagad så det ine gick att laga på den mer?

Hoppas jag inte är för nyfiken.
/Pelle

Carina

31 maj 2013 14:56

Tack Pelle, jag är grymt glad över att jag klarade av det. Och stolt nu efteråt. Ja det stämmer tanden har lagats ett antal gånger...
Men nu hoppas jag att jag får behålla de andra tänderna.
Drog ut tänder i tonåren för att kunna sätta dit tandställning men har inget minne av att det var så hemskt som i går.
Trevlig helg / Carina

 
Ingen bild

Pelle

31 maj 2013 18:44

Så lite så. Ja du skall vara stolt över din bedrift!

Hoppas den inte var så "påkostad" att den var rotfylld?

Hoppas du inte har allt för mycket lagade tänder i din mun och att du sluppit sådant där amalgam i tänderna?

Hoppas det lugnat ner sig i munnen så du kan njuta av något annat än soppa i helgen.

Trevlig helg på dig med.
/Pelle

Carina

1 juni 2013 18:03

Tusen tack Pelle och detsamma önskar jag dig.
/Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards