Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Carina - 2 juni 2013 21:45

Efter regn kommer sol,det är nu varannandags väder.Skulle vara rätt skönt om regnet kunde hålla sig borta ett tag.Ja i alla fall på dagen,regna kan det göra på natten.

Ensam hemma nästan hela dagen i dag.

Åkte en sväng till Södertälje på morgonen för att uträtta lite ärenden.Sen blev det ombyte till bikini.Lite fix på tomten och sedan en stund i solsängen.

På eftermiddagen blev det klippning av gräs,det är ingen liten gräsmatta vi har.Eftersom uppsamlaren fungerar si så där så blir det jag som får kratta,i bikini men med handskar,vill slippa blåser denna gång.Känner mig så läcker   

Det går inte att åka med gräsklipparen överallt då det är kuperat,så jag fick då röra lite på döfläsket och ta i en del,rätt skönt.Så i dag behövdes ingen promenad.

Kent var inte nöjd med middagen jag skulle tillaga så jag fick åka till Ica i Västerhaninge och handla.

Träffade där Kents kusin Jonas med sambo och son.Åh så fina dom är,är så glad att se dem tillsammans.

Det blev grillat i kväll och visst blev det gott.

 

Jag vet att jag inte borde äta efterrätt,men det är ju så gott så jag var bara tvungen att ge mig själv en belöning efter dagens hårda arbete   

 

Grillad banan med choklad och glass,mums så gott.


När det härjade som värst i alla förorter, med bilbränder och brand i Skogås centrum så tänkte jag.Tur att jag bor som jag gör,mitt ute i skogen.

Men frågan jag ställer till mig själv nu är, vilket är värst ? Att få bilen uppeldad eller sin identitet bestulen ? Ja då är nog för min del,det sist nämda värst.

Trodde det skulle vara lugnt och långt i från kriminalitet nu.Men ack vad jag bedrog mig     


 I morgon börjar en ny vecka med nya möjligheter och jag hoppas att vindarna vänt för min del.


Den som alltid är bitter och negativ förlorar så mycket av de goda,som trots allt går att finna i livet om man släpper in det. Att den kommer att gå genom livet utan att få uppleva hur det kan  vara att få må bra. Även om det bara är för en dag.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards