Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Carina - 9 juni 2013 21:00

Blixtrar och dunder   då är inte Carina så kaxig.Tycker det är skit läskigt med dessa smällar.

När jag var liten,runt ett år så hyrde min mormor och morfar ett sommarställe i Österfärnebo.

Min mamma och jag hade eget rum på över våningen.Jag låg i spjälsäng   inte i trä utan i stål eller något liknande material.

Det var sommar och vi var där,men av någon anledning så beslöt min mamma,mormor och morfar sig för att åka hem en dag tidigare.Och detta beslut räddade mitt liv.

För på natten kom ovädret in och blixten slog ner i den säng jag sov och det började brinna.Huset gick inte att rädda, tyvärr.Det låg väldigt fint vid vattnet.Min mormor och morfar köpte sig ett annat sommarställe en bit i från,dock inte vid vattnet.

Så åskoväder är inget jag tycker om.


I bland känner jag mig som Pippi Långstump.Har jag bestämt mig för att vattna blommorna när det regnar så gör jag det.Fast i dag handlade det inte om att vattna blommorna utan att tvätta fönstrena.Som tur är har vi en liten kant som går ut en bit från taket och då kommer det aldrig regn på fönstret.Så det gick riktigt bra att tvätta mina sex fönster som jag har på ena sidan av huset   


Träffade Gabriella i Haninge,hon bjöd mig på lunch i dag.Taco bar blev det,inte varje dag mamma blir bjuden på lunch.Tack för det lilla gumman.

 

När vi var klara med lunchen var det dags att fixa våra naglar.

 

Sen åkte vi hemåt igen.Åskan hade då slutat och solen började titta fram igen.

Kent har på överblivet virke från altanen byggt en liten jaktkoja till hundarna i hundgården.Detta är ju ingen jaktkoja men det är bra likt eller vad säger ni ?

 

Ni ser väl vem som bestämmer i hundgården,lilla Nora så klart.Är man tax så är man.


 

Är så himla glad att detta tält kom till användning även på denna altan och inte bara på Rondovägen.Lite mysigt att sitta där under på kvällarna och vill man inte ha sol på sig på dagen kan man ta skydd där under.Inget för mig som älskar solen.


 

Järpar med ljummen portabellosallad är ett riktigt toppenrecept där köttiga järpar av kalvfärs serveras med delikat portabellosallad av rucola, körbärstomater, olja, vinäger, persilja och portabellosvamp. Avnjut med nykokt potatis och gräddfil för en komplett festmåltid!

Gabriella tyckte detta var riktigt gott.Roligt att maten uppskattas här hemma.


Älskar denna årstid,det är så fint och härligt med all grönskan och färger.Tog Nora med mig på en långpromenad och det är ju som balsam för skälen att få gå i naturen.


 


   


Jag gör det jag klarar av,då har jag gjort allt jag kan.


Kram

Carina


Av Carina - 9 juni 2013 16:27

I går blev det en hemma dag för min del.Riktigt skönt att inte behöva fara runt i bil.

Bikini väder och riktig sommarvärme,fantastiskt.


På kvällen kom vår vän Crobbe över på middag.

 

Det blev min favorit förrätt parmasnurror .

Till middag grillad lövbiff med bakpotatis och sallad, riktigt gott.

 


Men efterrätten slog ju allt,sååååå himla gott. Cheescake med Bailey´s och kaffe. Älskar man kaffe så som jag gör i glass, godis och efterrätter så är denna cheescake en riktig tio poängare.Inte så snygg men väldans god.MUMS säger jag.

 

Det blev en mycket trevlig lördagskväll och jag tror nog han fick mersmak och vill komma fler gånger   


Kom i håg...

Du kan när som helst bestämma dig för att stänga dörren till det som varit...och öppna dörren till det nya...

Ta ett djupt andetag...ett steg framåt...till ditt nya fantastiska liv...


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards