Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Carina - 13 juni 2013 19:45

Ingen riktig bra dag för mig.Alla pedagoger skulle var och en gå upp till rektorn för att redovisa sina övertids timmar.

Vi fick ett mail att inga timmar skulle sparas,vi var tvugna att ta ut dem innan sommarlovet.

Jag behöver mina ynka 12 timmar till ett annat bättre tillfälle så jag visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp detta.

Är ju inte så himla poppis hos rektorn längre,då jag brukar tala om vad jag tycker och tänker.Ni vet tala är silver och tiga är guld,det är chefernas ords språk.Men att slicka röv på chefen är INTE min grej,jag är vuxen nog att stå för mina åsikter,så det så   

Ja först togs övertids timmarna upp och det visade sig att det fanns rätt mycket administrativ tid kvar att göra och rektorn behövde min hjälp.Så jag fick behålla mina timmar till ett för mig,bättre tillfälle.Vilket jag tackade för.

Sen kom detta MEN jag har en annan sak jag måste ta upp med dig   SHIT också vad har jag gjort nu då ???

Jo du har en väldigt hög mobilräkning.

Va har jag ? jag som nästan ALDRIG använder min jobbmobil,men där i mot min privata,svarade jag

Ja du har surfat för 769:-

Har jag inte alls gjort,min jobb mobil ligger i väskan och är endast vidarekopplad till min privata.Rör aldrig jobb mobilen.

Oskyldigt dömd igen,fan vad jag hatar detta,tänkte jag.Och jag är inte den som ger mig så jag gick upp till ekonomi ansvarig på skolan.Fick min mobilräkning utskriven,ringde till kommunens mobilansvarige och sedan till Telia.

Det visade sig att varje gång min mobil sökte efter nya mail så tickade data/surfkontot på och jag hade ett gammalt abonemang där varje minut kostade.

Men nu är det ändrat till fri surf för 99:- i månaden och jag fick då en rätsida på detta,som jag kunde bevisa för min rektor och nu kan pusta ut.

Eftersom jag aldrig ens tittar på min jobbmobil så kändes det så obehagligt att få skulden för något jag inte gjort. Och som ni vet,chefen har ju alltid rätt oavsett vad du säger,men inte i detta fall   

Att vidarekoppla sin telefon om man har telia abonemang på båda telefonerna kostar inget.Gick länge med två mobiler på mig,men tyckte det var besvärligt och gjorde då detta val att koppla om.


I går då jag hämtade upp Gabriella så hostade hon och var hes,då hon klev in i bilen sa jag hej,oj har du blivit förkyld ?

NEJ DET HAR JAG INTE fick jag till svar.Men du ser hängig ut hur mår du?

TACK FÖR DEN!!!!!!! fick jag till svar och stämningen i bilen var på botten.

Inte lätt att vara mamma alla gånger.Och hur hade jag kunnat gjort för att slippa detta?

Hon såg ju febrig ut,hostade nästan upp sina lungor och hes som bara den.

Kunde ju inte säga hej vad pigg och fräsch du ser ut i dag lilla gumman   

Hur man än gör så blir det fel...  

Hon kom i alla fall till mitt jobb i dag,ville åka med mig hem,för hon mår inte så bra.Vi handlade på Ica maxi sen blev det Haninge för att köpa present till Linda som i morgon blir 25 år.

När vi kom hem och hundarna fått mat och promenad var det dags för mig att laga middag.

Hade kokat pasta och skulle blanda den med tapenade och vad händer då jag blandat klar ? jo kastrullen hamnar på golvet och det är pasta överallt. Fick passa på att skrika av  mig lite och svära också för den delen.

Tvätta mattan och börja om från början.Sen blev det middag med Gabriella som även i dag gillade maten.

 

Olivpasta med salami är en tilltalande pastarätt med sockerärter, skivad salami, rökt skinka, körsbärstomater, tapenade, oliver och spaghetti. Toppa med mozzarellaost riven i bitar och rucola vid servering för extra smaksättning. Gott, smakrikt och snabblagat - perfekt i vardagen!



Du behöver inte be om URSÄKT för att ditt liv inte uppfyller andras förväntningar


Kram

Carina






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards