Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Carina - 14 juni 2013 21:45

Då var årets slottsbesök med jobbet avklarat.En riktigt trevlig dag måste jag säga,allt helt i min smak.

Är väldigt förtjust i slott och önskade att även jag fick vara en slottsfru   

Sparreholms slott hade allt i min smak -Hästar,snygga bilar,cyklar,första dammsugaren,skyltar i olika former, jukebox, god mat och en fruktansvärd trevlig guid som fick tiden att bara rusa i väg.

 

Kan varmt rekommendera ett besök på Sparreholmsslott.


Efter Sparreholm så svängde jag av vid Hälleforsnäs,lager 157,ja det låg ju endast ett stenkast där i från.Skulle bara kolla om dom hade något roligt.Och det hade dom   Klänning,toppar,trosor och ja med en kasse full med kläder lämnade jag butiken.Lika glad som ett barn som köpt lördagsgodis.Fasiken vad roligt det är med kläder   



Sommartider hej hej sommartider....

Men när blir det sommar,jag bara frågar ? Börjar bli lite väl blött ute nu tycker jag.Längtar verkligen efter sommaren nu,värmen och dessa underbara dagar och kvällar.

Två arbetsdagar kvar,sen bara måste sommaren komma.


 Varje år får vi en sommarpresent av Ulla.En arbetskamrat på jobbet.Och hon är så söt då hon ger oss dessa för hon har verkligen tänkt ut vad var och en ska få.

I år fick jag detta armband.Ett hjärta med texten Heart full of love till stöd för kvinnor med hjärtproblem- Rädda kvinnohjärtat. Hon är ju för rar denna Ulla.


 

Åt en underbart god kyckling till lunch i dag på slottet.Men även till middag och den var inte så tokig den heller.

Här möts syra och sötma i en välsmakande kycklingkomposition med asiatiska toner! Sojakyckling med basilicadipp är en imponerande rätt där saftiga kycklingklubbor smaksätts med vitlök, soja och honung och steks i ugn. Den sötstarka dressingen och smakrika basilicadippen passar perfekt till kycklingen, som serveras med nykokt ris och pak choi.

Mums så gott.Och receptet hittar ni här  >>>


Det finns en anledning till att backspegeln är så liten och vindrutan så stor.

Dit du är på väg är nämligen mycket viktigare än där du har varit.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards