Carina´s Blogg

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Carina - 16 juni 2013 21:15

Alltså hur svårt kan det vara för väder gudarna att bestämma sig ???

Sol en stund och helt plötsligt är himlen svart och det började regna.Och efter en kort regnskur kom solen tillbaka, för att sedan övergå till regn igen.Ja ungefär så har det varit i dag Sol-Regn-Sol-Regn

Tänkte gå min PW runda men att stava runt i regn är inte rå mysigt då vägarna här är leriga.Ja asfaltsvägar går jag inte på utan håller till på små skogsvägar.

Det har inte blivit mycket gjort i dag mer än några maskiner tvätt,hundpromenad och matlagning.

Har fixat koderna på våra resväskor.Det börjar snart bli dags att packa dem.Längtar galet mycket till solen,havet och värmen.

Det är ju så underbart med dessa varma kvällar,något jag saknar här hemma.Men sommaren har väl inte riktigt kommit i gång än.

Hoppas bara att det lungar ner sig i Turkiet,det är ju lite oroligt där just nu.

Gabriella hostar på,var till läkaren i går och fick cocillana.Är rädd att jag ska bli smittad nu,det skulle vara så typiskt mig.


 

Det ser inte så gott ut men det smakade desto bättre.En rejäl, matig måltid med härliga smaker från bland annat basilika, ajvar relish, vitlök och paprika. Paprikasallad med basilikabiffar tillagas på cirka 45 minuter och de köttiga biffarna, av nötfärs, ägg och cottage cheese, mättar rejält tillsammans med smakrik paprikasallad och ugnsrostade potatishalvor.Receptet hittar du här >>>



Jag har inte tid att "hata  personer" som "hatar mig",på grund av att jag är upptagen med att "älska personer" som "älskar mig".


Kram

Carina



Av Carina - 16 juni 2013 15:30

Hade den BÄSTA lördagen på länge i går.

Linda fyllde 25 år i fredags och jag bjöd hem ungdomarna på mat för att fira Lindas födelsedag.

 

Det blev rökta räkor/lax/korv till lunch.Där efter blev det solning,och blandade aktiviteter på gräsmattan.



 


 


 


   


 

Det är så härligt att ha dem här hemma alla fem samtidigt.Det skrattades,pratades och umgicks för fullt.

Så här borde vi göra varje lördag sa Gabriella och jag instämmer helt med henne.


Till middag grillade vi älgkött,bakpotatis,sallad och mango sallad (se recept här >>> )


Vi åt alla med god aptit


   


Och till efterrätt hade jag gjort marränggrottor med fruktpuré och färska jordgubbar ( se recept här >>> ) som serverades med lite vaniljglass och kaffe.


 


 


 


 


Tack mina underbara fina ungdomar för att ni kom och gjorde denna lördag till den BÄSTA lördagen


Jag är stolt över att vara just den jag är..

Hoppas du är stolt över dig...


Kram

Carina











Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards