Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Carina - 18 juni 2013 20:15

Nu äntligen har jag checkat ut från skolan och mina 7 1/2 veckor semester har börjat   Ska bli så skönt,det värsta är att det går ju så rysligt fort.Men ska försöka att njuta av varje dag,så som om den vore den sista   

Det är många som går på semester vecka 28 och jag kunde i dag läsa på Aftonbladets hemsida -

Så kan du rädda kärleken på semestern.

Majoriteten av svenska befolkningen tror att en resa kan vara lösningen på relationsproblem.

Det visar en ny undersökning.

Såhär svarade svenskarna på undersökningen:


Blir relationen med din partner bättre när ni reser och i så fall, på vilket sätt?


Ja, vi pratar mer och blir mer sociala med varandra, 32 %

Ja, vi blir mer kärleksfulla mot varandra, 20 %

Ja, vi får en djupare relation när vi reser, 14 %

Ja, vi blir mer toleranta mot varandra, 12 %

Ja, vi har mer sex än när vi är hemma, 10 %

Ja, på annat sätt, 8 %

Ja, vi bråkar mindre, 7 %

Nej, vår relation blir inte bättre när vi reser, 20 %

Vet ej, 12 %


Men alla reser ju inte utomlands.En del åker till sin sommarstuga,andra ut med sin båt och en del campar.Jag tror att bara få vara ledig och umgås tillsammans räddar många äktenskap.Att bryta vardags tristessen med jobb,lämning och hämtning av barn och allt vardags bestyr.

Så njut gott folk av era semestrar.


Hos oss i vårt hus är det bara jag som har semester.Gabriella är ledig den veckan då vi åker till Turkiet och Kent spar sin semester till hösten/vintern och jakten.

Men jag är ju en redig kvinna och sköter mig själv så mig går det ingen nöd på   


Gabriella hostar på och jag sover med öronproppar för att få kunna sova,går upp på natten och servar henne med vatten och host medicin.I går sov hon inte hemma och jag såg fram i mot en ostörd natt.Och vad händer då ???

Jo Nora blir magsjuk och jag får gå ut och rasta henne vartannan timme.Vem fan har sagt att man ska sova om natten ???   

Ska bli skönt den natt jag få  sova en hel natt.


Åt en underbart god kolja till middag.

 

Kolja i folie med caviarsås är en inbjudande fiskrätt med smakfulla ingredienser som koljafilé, rödlök och rädisor. Fisken tillagas i ett tättslutande foliepaket i ugn, vilket ger dig tid att svänga ihop den ljuvliga caviarsåsen, bestående av crème fraiche, röd caviar, citron och hackad dill. Servera de delikata fiskpaketen med potatis, caviarsås och citronklyftor.Receptet hittar du här >>>


I dag fick jag sms från en före detta arbetskamrat,han undrade om ett recept jag pratat om på jobbet.Då är det ju så himla bra att jag kan hänvisa till min matblogg.Förhoppningsvis är det något recept som jag lagat och även kan få er läsare att bli sugen på att laga.


Efter middagen tog jag hundarna med mig på min PW runda,underbart väder och vet ni vad jag såg ? Jo smultron och små kantareller   



Jag försöker alltid vara den jag är och bjuda på mig själv...

Faktum är att jag faktiskt inte vill vara någon annan än mig själv...


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards