Carina´s Blogg

Alla inlägg under juni 2013

Av Carina - 1 juni 2013 23:00

När jag bloggade klart tidigare i kväll hade regnet slutat.Bytte om till träningskläder och gymnastikskor.

Tog med mig Nora och vi gick en PW på 55 miuter tillsammans.Kände att jag behövde komma ut och röra på mig.

Skingra tankarna.Det är mycket som snurrar i mitt huvud nu.Och jag ställer mig frågan gång på gång,VARFÖR ???

Att få sin identitet bestulen är kränkande,skrämmande,ja som en mardröm man inte riktigt kan vakna upp i från.

Är det över nu ? eller är fler krediter beviljade i mitt namn?

Hur många kontokort är ute på vift i mitt namn?

Tyvärr är det inga små summor vi pratar om som blivit beviljade,det är allt i från 10 000:- till 100 000:- vad jag vet om.

Detta är så jävlar sjukt,sånt man bara läser om i tidningar men aldrig tror ska inträffa mig.Nu har det hänt mig och det känns så jävlar bittert.


Bara för att du ser stark ut behöver det inte betyda att du är stark.

Bara för att du ser svag ut kan du ändå ha en styrka.


Kram

Carina

Av Carina - 1 juni 2013 18:45

Hade garderat mig med att sjukskriva mig i går efter att ha dragit ut min tand och tur var väl det.Smärtan var betydligt mindre men var inte så fräsch.

Som OM det inte räckte med bekymmer...

Jag har blivit utsatt för bedrägeri.Någon/några har bestulit mig på mitt personnummer.Sökt flera bensinkort med kredit och kreditkort i mitt namn,med mitt personnummer.

Det sjuka är att personen/personerna har haft koll på min brevlåda och gått igenom min post.Har aldrig fått någon kreditupplysning,den har dom hunnit ta i brevlådan.Dom har stulit post.

Grannarna har även dom blivit utsatta och även andra i närliggande område.

Detta är så fruktansvärt hemsk och förnedrande.Skulle vilja skjuta den jäveln   

Självklart är detta nu polisanmält och mitt personnummer är nu spärrat.

Men detta ställer ju till en massa bekymmer för mig.Det blev många telefonsamtal i går och jag hoppas jag slipper ringa fler.

Helt sjukt att man kan få så mycket kreditkort på en och samma person utan legitimation.Eller har dom gjort ett förfalskat leg på mig   Jag blir alldeles mörkrädd.

Det känns trotts allt lite skönt att även grannarna råkat ut för samma sak.För hade det bara varit jag skulle jag nog blivit riktigt rädd.VEM VILL MIG NÅGOT ONT ???   

Brevbäraren delar nu inte ut post till oss,utan vi får hämta den på postkontoret.Har även köpt en brevlåda med lås,men den går ju att bryta upp.Trött jag blir på kriminella människor.Borde vara skottpengar på dem.



Glädjande nog sken solen i går och jag kunde njuta i bikini och förbättra solbrännan lite.


 

I går lagade jag en underbart krämig och god kräft- och sparrissoppa.Soppan innehåller läckerheter som kräftstjärtar, sparris, fänkål, vispgrädde, ägghalvor och pressad citronsaft. Servera den luxuösa och matiga soppan med nygräddade baguetter för en komplett festmåltid! Tyvärr uppskattar inte alla i familjen soppa på en fredag.


Det blev självklar Lets Dancen på kvällen och jag tycker att Markoolio var en värdig vinnar,men Oskar är bra grym på att dansa  


 

Visst är den söt denna jordgubbsskål.Jag gillar ju jordgubbar och var bara tvungen att köpa den på ÖB när jag var där i veckan.


I dag trotsade vi regnet,finns inget dåligt väder heter det ju...

Har jag bestämt mig för att trappan ska byggas i dag så har jag   

   

Blev riktigt bra och skönt att slippa hoppa upp och ner från altanen.


 

Kycklinglår är en favorit då de har ett mycket mört kött samt ofta med krispigt skinn - fullproppat med smaker!

I kycklinglår med krämig fänkåls- och gurksallad används smarriga ingredienser som vitlök, soja, honung, fänkål, gurka, dijonsenap, gräslök och smetana. Avnjut med potatis och fräsch sommarmixsallad.


 

Jordgubbar med mangosorbet är en liten och supergod efterrätt som du tillagar på nolltid. Skiva jordgubbarna och strö över sockret och citronsaften. Vänd runt och låt stå 5 minuter. Servera jordgubbarna med mangosorbet och avnjut det, perfekt lördagsefterrätt.


Är ensam hemma i kväll,ska tända en massa ljus och lägga mig i soffan och hoppas den har något bra att erbjuda.


Mjuka KRAMAR ger GLADA människor och en POSITIV syn på LIVET...


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards