Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Carina - 7 augusti 2013 21:15

7,06 km PW blev det i morse.Kommer att sakna denna start på dagen då jobbet snart sätter i gån.Ja jag har jobb ångest och drömde mardröm om min rektor i natt,fy så elak hen var....


  

Var på fotvård i Västerhaninge i dag,ja lite pensionärsvarning på mig.Men jag kände att jag ville unna mig det.

Världen är bra liten i bland,hon som fixade mina fötter hade också hund och vi pratade då hund så klart. Hennes syster och man hade också tax,som dom ska jaga med när den blir lite äldre.Familjen älskade sin tax tjej och hon var så trevlig,ja helt fantastisk.Och det visade sig att taxen kom från mig.

Det är en av de två som överlevde den kullen då det föddes sju valpar och endast två överlevde.


När fötterna var fixade gick jag in på ett närliggande gym och frågade om priset.Fy fan vad galet dyrt det är att träna.En engångs summa på 900:- Medlemsavgift på 180:-/år och en månadskostnad på 490:-/månaden.

Nej det var för dyrt för mig.

Åkte sedan till Högdalen för att hämta min mormor och köra henne till Farsta för att köpa nytt stickmönster.Sen hem till henne för att fika.

  


Det kom några regndroppar under dagen men det var inte många,knappt märkbart.Var hemma igen framåt eftermiddagen.Städade undan lite innan det var dags för middag.

  

Grillade fläskytterfilé med stekt potatis till och sallad samt chilibea,mums.


Åkte ner till skjutbanan med Kent.Några från mitt jaktlag skulle ner och skjuta lite så jag passade på att åka ner för att säga hej och prata lite med dem.Så roligt att se dem igen.

  

Det var riktigt mycket med folk och jag är glad att jag varit där tidigare och skjutit klart.


Människor som vet att de är betydelsefulla tänker på andra.

Människor som tror att de är betydelsefulla tänker på sig själv.



Kram

Carina


Av Carina - 7 augusti 2013 09:45

Startade morgonen med PW runda på 6,30 km.Har laddat ner en app i min iphon som heter Runtastic,jätte roligt att se hur långt man går,hastighet osv.

Gjorde mig i ordning och tog bussen här i från,första gången jag åkte buss från oss.Klev av i Tumba och tog pendeltåget in till Stockholms södra för att möta Lena från Tierp.

Vi tog en promenad upp till Medborgarplatsen.Startade med en kopp kaffe på Medis kök & bar.Passade på att hälsa på Gabriella och Linda som jobbade.

Där efter gick vi vidare.Andra stopet blev Samiras

  

Så snygga underkläder och dom har mitt favoritmärke.Handlade inget i går men kommer garanterat att åtevända dit igen - Götgatan 46.


Vi promenerade vidare mot Mosebacke för att äta lite lunch

    

På Södra teatern åt vi Asiatisk fiskkaka och det var väldigt gott.Åt och drack och pratade massor.Mätta och belåtna fortsatte vi vår promenad mot Gamla stan.Skulle leta efter ett Cafe som en taxtjej Hanna har,men vi hittade inte det.


Gick sedan vidare upp mot slottet,tittade runt lite och gick därefter vidare mot Kungsträdgården för intag av vätska.Det var varmt och vi var väldigt törstiga.

  

Stopet denna gång blev Piccolino.Satt där en stund och pratade på som bara vi kan.


Där efter gick vi mot Hamngatan för att besöka en av mina favorit butiker Desigual.Vi kom båda ut med varsin ny klänning.Där efter gick vi mot kungsgatan och sedan ner mot Drottninggatan där vi slank in i många butiker och Lena shoppade loss som aldrig förr.


Gick Drottninggatan ner mot Gamla stan och sedan till Stortorget för att äta på Svarta Fåret

Linda har jobbat där och Gabriella ska börja jobba där då Medis kök & Bar stänger för denna sommar.

  

Denna planka var grymt god.Och när vi satt där kom Liam fram och hälsade,en taxvän.Liam berättade för mig att han äger Restaurang Storkällan,och hade vi vetat det skulle vi självklart gått dit och ätit. Liam bad oss komma dit och titta in innan vi gick vidare.Vilket vi även gjorde.WOW vilken inredning och så läckert det såg ut.

Dit bara måste jag gå någon gång.Kolla in sidan här >>> 

Liam visade oss även sin bar som ligger vägg i vägg med restaurangen - Pharmarium se här >>> 

  

Där var vi bara tvugna att köpa oss två drinkar var.Vilket ställe säger jag,ni bara måste besöka det när ni är i Gamla stan.Drack en violdring och enn ananasdrink,bar killen verkligen brann för sitt jobb.


Nöjda med kvällen gick vi sedan vidare mot Slussen och där efter vek vi av vid Medborgarplatsen och gick vidare mot Stockholms södra.Där vi skildes åt för att åka pendeltåg åt varsitt håll.


Vi hade en fantastisk dag tillsammans.Perfekt väder,god mat och dryck samt lite shopping på det och mycket skratt och många steg har vi gått. Kan knappast bli bättre för två levnadsglada kvinnor.

Tack Lena för en toppendag med dig.

  


Slösa inte bort ditt liv genom att imponera på andra-

gör det du tycker om istället och visa att du tycker om det du gör.



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards