Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Carina - 22 september 2013 20:00

Helgerna gå alldeles för fort tycker jag.Skulle behöva vara ledig i morgon med.

I fredags blev det en stillsam kväll med god middag och resten av kvällen tillbringades framför öppna spisen.

Hade tänkt att se på tv men kom aldrig in till vardagsrummet.Älskar att sitta framför brasan och njuta av värmen.

  

Detta var vad vi åt-Tomatsåsen görs av färska tomater tärnade och frästa tillsammans med persilja, lök. Crème fraiche gör såsen krämig, sambal oelek ger ett sting av hetta. Tillsammans med stekt fläskkarré och bulgur blir det en rejäl middag fullproppad med smaker.Väldigt gott.Receptet hittar du här >>>


Vaknade redan vid 05:15 på lördag morgon.Det är hopplöst när man inte kan sova längre.Men jag tvingade mig kvar till halv åtta i sängen.Åt frukost och tog sedan med mig Nora på PW runda 6 km.En underbar morgon.Endast + 4 grader och solsken.

Satte gång och städa samt tvätta när vi kom hem igen.

Avbrott för lunch som blev - En matig omelett med potatis, purjolök och knaperstekt bacon i. Denna bondomelett lagas i ugn, antingen i en ungsäker stekpanna eller form. Till det, en fräsch sallad av tomat och persilja.

Receptet hittar du här >>>

Mätt och belåten lade jag mig sedan i hängmattan och njöt av vädret

  

Innan det var dags att göra sig i ordning och åka hem till Carl-Fredrik.Vi skulle laga mat tillsammans,men det slutade med att jag lagade all mat.Han hade skalat potatis och handlat.

Jag gjorde en potatisgratäng och lagade älgfilé.Till efterrätt blev det äppelpaj och vaniljglass.

  

Fick ett gott betyg av grabbarna,vilket jag tackar för   


Han hade så fina kaffekoppar som jag var tvungen att fota

    

Tror dock att faten ska byta plats med koppen...


I dag söndag hade vi planerat middag eller lunch ja en måltid helt enkelt tillsammans med ungdomarna här hemma hos oss.Tobias hade önskat sig biffstroganoff med ris.Så förutom Tobias så kom Linda,Isabella och Gabriella,Christopher skulle också komma men sov visst bort tiden.

En gryta full med strimlat älgkött som jag stekt med salt och peppar i olja och smör

 

Tomatpure och grädde ska i grytan och där efter kokas i en och en halvtimme 

Strö på hackad persilja

    

Ät tillsammans med ris och sallad.


Jag hade även gjort citronkaka med vispgrädde och till det blev det kaffe.


  

Fick dessa tuffa skor av Isabella som tack för hjälpen för att jag hjälpt och stöttat henne en tid nu då hon haft det jobbigt.Tycker skorna är jätte tuffa och i morgon ska jag inviga dem.Tack mitt hjärta detta värmde gott i mitt moders hjärta ska du veta   


  

Lindas mage växer och nu är hon i vecka 34.Tycker att jag har väntat i evigheter nu på detta barnbarn,men det är ju tur att hon trivs där inne i magen för det är ju inte bra om hon kommer ut för tidigt.Och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge   


När alla åkte i väg för att se fotboll,bytte jag om och tog med mig Nora på vår 6 km runda.Åter hemma igen var de dags att ta en sväng med resterande fyra hundarna.

Tog tag i de vissna blommorna på altanen som skulle slängas.Krattade även 5 skottkärror med löv.

I fredags fick jag tre nya blomsterplantor av Lotta på jobbet som skulle ner i jorden.Skönt att vara ute och fixa lite då det känns som att jag stått framför spisen hela dagen.


Det vi har bakom oss och det vi har framför oss betyder så lite jämfört med det vi har inom oss.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards