Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Säger som det är utan att krångla till det

Av Carina - 26 september 2013 20:45

Har ni hört när katter bråkar ? Det låter helt galet och nästan som barn.I natt vaknade jag vid halv två av ett katt slagsmål utanför sovrumsfönstret på altanen.Och dom var riktigt arga,fick slå många gånger på fösteruntan för att få dem att sluta bråka.Så nästa gång min knäppa granne gnäller över att hundarna skäller mellan kl 7:00-16:00 ska jag fråga honom vilken tidpungt som är värst ? kl 01:30 eller på dag tid ?

Hade svårt att somna om efter detta så i dag har jag varit en trött tjej.

Man tycker ju att kylan man möttes av på morgonen borde ju fått en att vakna till liv.Men icke sa nicke.

26 september och is på rutan,det känns lite väl tidigt tycker jag.


Mötte upp Gabriella efter jobbet,vi var i Trångsund för att bättra på brännan,sen blev det Ica Maxi.

Hem och laga middag-

  

Majskakan ugnsteks och har en fin och fast konsistens. Den rökta bogen har en härlig sälta och rökig smak som är ett härligt komplement till majskakan. Servera med en härligt sval yoghurt med gurktärningar i. Mättande och gott!

Receptet hittar du här >>>


Mätta och belåtna tog Gabriella och jag varsin hund på PW runda på 6 km.Så skönt att få röra på sig.


Det dejtbara-bästa svaret i kväll

-Hur stor lägenhet har du ? Är det en etta eller en tvåa ?

-Jag vet inte men jag har en ballkong i alla fall och där kan du få sova.


Haha vilken normalbegåvad skulle svara sin nya date så ? Älskar dessa personer som säger vad de tycker och tänker och inte krånglar till det.


LIVET ÄR SOM EN BOK.

Du kan inte ändradom sidorna som redan är skrivna.

Men du kan börja med ett nytt kapitel.



Kram

Carina


 
 
Johanna

Johanna

11 oktober 2013 15:56

Söt blogg!

Skulle du vilja kolla in vår blogg och ställa en fråga i min frågestund? Thx!

Länk till frågestunden : http://peggyjojjo.bloggplatsen.se/2013/10/07/10246934-fragor-till-mig/

Kram Johanna

http://peggyjojjo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards