Carina´s Blogg

Alla inlägg under september 2013

Av Carina - 2 september 2013 20:15

Vem är det som går och går och inte tappar ett kg ? Jo Carina heter hon.

Så nu denna månad ska jag gå hårdare ut.Måste få ett bättre resultat, och då menar jag att jag vill bli av med 5-6 kg,  så 5:2 metoden är månadens projekt.

Denna vecka startade jag med en av dessa två dagar.Intag av 500 kcal /dag.Kommer att äta mindre två dagar,men inte två dagar i följd.Utan i dag-måndag och onsdag tänkte jag denna vecka.

Är du nyfiken på denna diet så läs om detta här >>>  och här >>>


Har varit jätte trött i dag,sov så dåligt på grund av vissa omständigheter   

Det är så svårt att vara alla till lags,och hur pass ärlig ska man vara i vad man tycker och ser på saker och ting ? Sanningen svider och gör så fruktansvärt ont. Men ibland kan man behöva höra hur andra ser på vissa situationer fastän det känns jobbigt.Jag menar bara väl fast just nu ses jag nog som en ond och elak jävel   


Att vara super trött och leva på minimalt med mat har fått mig att känna mig nästan som berusad.

Ingen rolig fylla utan en vimsig,osammanhängande fylla.Blir nog bättre när kroppen vänjer sig.


Nora och jag tog vår PW runda på 7,57 km

Nu blir det soffhäng och tidigt i säng.


Fundera inte på vad omvärden tycker om dig,var bara dig själv för du är den bästa som finns.


 


Kram

Carina

Av Carina - 1 september 2013 21:30

Oj vad dagarna rusar i väg.Och vi har redan kommit till september månad.

I fredagsvar det dags för mig att besöka frissan för att förbättra färgen och toppa lite.

Isabella kom hem till oss efter jobbet.Vi grillade,tog en promenad ner till sjön innan vi alla tre somnade i soffan framför kristall galan.

Tyvärr blev det inte så många timmar sammanhängande sömn denna natt på grund av åskoväder.

Det var rediga blixtar och ett hejdundrande åskande och ett fruktansvärt regnande.


Lördag morgon starades med en PW runda på 5,30 km.Duschade och åt frukost.Sedan blev det en tur till Ulriksdals slottspark för att titta på taxutställning i ÖS REGN.

Stannade på Maxi i Haninge,hem och packa upp matvaror och sedan i väg till Skogås för att lämna Isabella som skulle spela fotbolls match.

Fortsatte hem och det blev en stillsam kväll,var riktigt trött.


I dag söndag åkte Kent i väg på älgjakt.Jag har inte gjort så mycket mer än det vanliga,tvättat,städat och lagat middag.

Mötte Gabriella i Haninge för att besöka den nya affären Lager 157,det fanns lite kläder i min smak.Men tyvärr så var köerna SÅÅÅÅ långa till kassorna att vi valde att gå tomhänta där i från.

Det blev ett besök i Haninge centrum och lite inköp av kläder.


  

Kyckling med oliver och basilika är en härligt krämig gryta där strimlad kycklingfilé bryns och kokas med läckerheter som vitlök, grädde, rosmarin och citronsaft. Pricken över i är de svarta oliverna som ger ytterligare smak till denna magnifika gryträtt. Servera med nykokt ris och sallad. Receptet hittar du här >>> 


Det blev en PW runda med Nora på 8,12 km. Och vi slog förra veckans rekord   38,66 km plus ett zumba pass.

Förra veckan blev det 28,89 km.


Hemligheten med att vara glad är att acceptera vart du är i livet och göra det bästa av varje dag



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards