Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Brevet jag väntat på...

Av Carina - 4 oktober 2013 19:15

Nu är det sommarstängt på altanen.Utemöblerna är undan plockade,tältet ned taget och blommorna har gjort sitt.

Sorgligt men sant,nu får man längta och vänta till nästa vår och sommar.


Det är ju kanelbullensdag,finns väl ingen som missat detta.Men kanelbullenshus det är det varje dag på IKEA.

Så fort man kliver innanför deras dörrar så möts man av en doft-kanelbullar.Underbar doft som lockar många till att köpa kaffe och kanelbulle för endast 5:-,super billigt.


Då kom detta brev som jag väntat på,grannen Sören och hans griniga fru har nu ringt till kommunen och även skrivit in. För Sören kan inte sova på dagarna då hundarna skäller.Och vi kan inte sova på natten för att katterna bråkar på vår altan.Frågan är då vilken tid på dygnet ska det vara tyst ???

Nu är det så här att jävlas man med mig blir det etter värre   

Så jag har nu börjat besvara detta brev som jag kommer att sända kommunen på måndag och jag vet att även grannen får en kopia   Dom ska nog få se vad deras katter ställer till med,och han skriver även att han skriker på hundarna så att han får ont i sitt huvud.Begåvad man det där och han jobbar inom räddningstjänsten   



  

Jag gillar Maria Montazami och även hennes vin.


Middagen i dag

  

På under 30 minuter tillagar du denna härligt saftiga och krämiga citronkyckling med nykokt pasta och rucolasallad! Kycklingfilé, tomat, tärnad bacon, rödlök, citron, balsamvinäger och tagliatelle är några av ingredienserna, som tillsammans med vispgrädde smaksätter grytan och gör den ljuvlig!

  

Receptet hittar du här >>>



I morgon blir en dag i skogen,vilket jag ser fram i mot.


Om du bara ser i backspegeln på de misstag du gjort,så blir framtiden så mycket svårare för dig att följa.

Det som har hänt går aldrig att ändra,men framtiden kan bli så ljus för dig.

Se alltid morgondagen som ett nytt,kapitel i ditt liv.


Kram

Carina



#Maria Montazami #vin  #grinig #granne #kyckling #brev



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards