Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Ny servad och klar...

Av Carina - 25 oktober 2013 19:45

Då har jag varit på service eller renovering,vi kan kalla det för vad vi vill, i dagarna två.

I går var det hårfärgning och toppklippning och i dag skulle naglarna fixas och få nytt glitter.

  

Det är hos frissan man läser skvaller tidningarna.Där fick jag läsa att i nästa vecka av "Det stora matslaget" så är det

  


Peter Harrysson och Tina Turner som tävlar.Hade sms kontakt med Dogge i går och han trodde liksom jag att vi skulle komma med i nästa vecka.Men så blir det tydligen inte.

I denna vecka vann ju Sandra Dahlbergs lag,väldigt pigg och framåt tjej.

  


När jag kom hem i går,gav jag hundarna mat,rastade dem och skulle just börja laga vår middag då min mobil ringde och en i jaktlaget behövde hjälp med eftersök på en bock.

Det var bara att ta med sig Nora och åka i väg.Tre timmar i mörker trevade vi runt,Nora jobbade på riktigt bra,men tyvärr utan lyckat resultat från skyttens sida.Där i mot skötte sig Nora helt perfekt.

Så i går blev det ingen middag hos familjen Andersson,blev dock en kvälls macka.


Efter dagens arbete och nagelfix plus en massa andra ärenden så landade jag till slut hemma.Tänk att man alltid ska komma hem så himla sent jämt,inget jag gillar.

Slängde i hop torsdagskvällens middag,till kvällen middag. 

  

Som blev väldigt god.Kyckling med klygtpotatis,morötter och lök,med en kall chili och vitlökssås.Mums så gott.


I kväll blir det en lugn stillsam hemma kväll framför tv med sprakande ljud från öppna spisen.


Förakta aldrig avundsjuka personer.

De är avundsjuka bara för att de tycker att du är bättre än vad de själva är.



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards