Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Gör om gör rätt,eller gjorde jag rätt ???

Av Carina - 26 oktober 2013 22:30

När klockan ringde vid halv sex i morse och regnet vräkte ner,tänkte jag,undra om jag blir själv i skogen?

För att gardera mig,skickade jag ut ett sms till dem som skulle jaga.Och vissa valde att stanna hemma medans andra sa självklart ska vi jaga.

Samling halv åtta och strax innan åtta upphörde regnet.Fem styckna var vi som gav oss ut i skogen för att jaga.Och vilket väder,så otroligt frisk och härligt.Ja riktigt skönt väder.

Nora drev rådjur och jag är mycket nöjd med denna lilla taxdam.Ambra drev hon med och det är nästan att man blir tårögd då en taxdam på snart 13 år har en sådan jaktlust än.

  

Rätt blöt om bena kom jag hem och tog mig en dusch och tände eld i öppna spisen.Skönt att kunna elda.


  

Middagen i kväll blev potatisgratäng med älgkött i en sås på calvados.

 

Gjorde även en efterrätt som var så god att den kommer att göras flera gånger.Kola trifle med lingon.Receptet kommer en annan dag.


Att laga mat är ett av mina STORA intressen.Men det uppskattas inte,ja jag får då aldrig höra det i alla fall   

Det skulle vara så roligt om jag fick höra,vad gott det var,vilken god middag du lagat.

I stället får jag höra,vilka goda middagar andra lagar och vad gott man åt då man var där eller där.

Inte så roligt att höra då man själv aldrig får veta om maten man lagar är god eller inte...


Så mycket bättre!!!

Mitt favorit program.Vilka bra artister vi har i Sverige.Så fantastiskt bra att man blir alldeles varm.

Lill Linnfors var kvällens artist som de andra skulle tolka,vilket de gjorde med bravu.

Alla artister gjorde det SÅ BRA, och gripande var det då Ulf Dageby sjöng - Du är den enda

Och man blev så glad då Ken Ring sjöng - Rus.

Tårarna var nära då Lill pratade om föräldrarollen.Att man ständigt och nästan jämt är en tillrättavisande och rätt gnällig förälder,fastän man älskar sina barn mest av allt och bara vill dem väl.

Man vill ju bara vara en snäll och bra mamma.Men samtidigt tillrättavisande och då rätt gnällig.

Börjar minnas tillbaka till den tid då jag var småbarnsförälder.Var nog en rätt tråkig,gnällig och fruktansvärd mamma.

Önskade jag kunde spola tillbaka tiden och göra om och göra rätt.Eller gjorde jag rätt redan då?

Och hur hade det blivit om jag inte gjorde som jag gjorde ?

Inget att grubbla på i dag.


Glöm inte bort att det i morgon är vintertid.Dra tillbaka klockan en timme redan i kväll så du inte glömmer det i morgon.


Vår vardag kan vara så lika.

Men ändå kan vår verklighet se så olika ut...


Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards