Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Tänk hur snabbt ett drev kan bli en mardröm...

Av Carina - 27 oktober 2013 19:30

Fjorton grader i oktober.I kalendern står det att vintertid.Otroligt varmt ute för att vara just oktober.

Men jag klagar inte,tycker det är rätt skönt att slippa frysa.


Tänk hur snabbt ett drev kan bli en mardröm...

Så blev det i dag.Nora släpptes i skogen och efter drygt sju minuter fick hon tag på ett rådjur.Jag ställde mig på generalpasset som jag fick mig tilldelat.

Men blev inte långvarig på platsen.På min GPS såg jag hur drevet drog i väg åt helt fel håll.När det började närma sig Huddinge vägen blev jag orolig.Via kombiradion fick vi hjälp av Karri att ta sig till vägen.Själv sprang jag till bilen för att ta mig till denna hemska och hårt trafikerade väg. Kunde se att Nora just sprungit över vägen och tack och lov klarat sig.Men efter en stund ser jag hur hon vänder om.Nej nu kommer hon snart att korsa vägen igen...

Väl framme hör jag Karri ropa- jag har henne i min famn och det höll på att sluta riktigt illa.

Karri var blöt upp till låren,han höll en dyngsur Nora i sin famn och var allmänt chockad.

Nora hade hamnat i ett krondike och kom inte upp.Karri hörde två skall sedan blev det tyst en stund, ett skall till och sedan tyst igen.Nora kämpade för sitt liv,hamnade under vatten ytan och kom inte upp.Karri hoppade i diket och fick tag på Nora.Vilken hjälte han var Karri,så tacksam för hans insats att de inte går att beskriva i ord.

Tänk hur fort ett drev kan sluta i tragedi.

Åkte tillbaka till en annan såt för att släppa Nora på nytt.Ville inte att hon skulle bli avskräckt av detta.

Men ni har väl hört om dreven ? "lär känna grannens mark,skaffa dig en drever".

Ja så sant så...

I Noras såt som hon sökte igenom kom en drever med ett rådjur från sin såt.Kopplade då Nora så att hon inte skulle hänga på drevens rådjur.Och tur var ju det, för detta drev slutade borta vid gamla Södertälje vägen.

Vi fick en riktig skit dag i skogen.Men tack och lov kom alla hundarna med hem.

  


Var hemma redan vid tolvtiden igen. Dags att göra lite nytta hemma.Städa och tvätta.

Hade tagit fram älgkött ur frysen som i dag skulle tillagas.Hade ingen riktig koll på vad jag skulle laga,men tillslut blev det i alla fall en älggryta med trattkantareller och linngon,ris och broccoli med solrosfrön.

  

Och dagens betyg blev - det var väl inte så tokigt.


 Här hittar du receptet på gårdagens efterrätt.


Nästa vecka är det höstlov.Eleverna är lediga,men vi jobbar.Kommer att vara ledig på fredag så det blir en kort vecka för mig.Så skönt med en extra ledig dag.


Det gäller att ha mod att vara den man är och inte tappamodet för att man är den man är.


Kram

Carina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards