Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2013

Av Carina - 13 oktober 2013 20:45

I'm back

Har fått många frågor om vad som hänt med anledning av mitt senaste inlägg ?

Vet inte riktigt hur jag ska förklara men, Någon (jag vet vem) har kopierat mina inlägg med bilder på hur jag såg ut efter slaget och skickat det vidare till personer som INTE har något som helst med min blogg att göra.

SÅ GÖR MAN BARA INTE   Man kopierar inte andras inlägg och bilder   



Ännu en helg har gått.Det blev inte riktigt som planerat,men det blev ändå så himla bra bra ändå.

  

SPÖK på Cirkus,Gillar man Måns Selmelöv,Lena Philipsson,Sussi Eriksson och Loa Falkman så se SPÖK   


  

Vacker väder i dagarna två.Jakt med fina drev och lite för långa,this happens even the best.

Förutom att jaga rådjur har jag jagat dammtussar och löv.Inte lika roligt men någon måste ju ta hand om det tråkiga också,typ jag.

  

Hittade lite trattisar i skogen som fick bli dagens lunch-omelett


         

Nora och jag tog en promenad ner till Grindsjön.Och hon bangar inte för att bada,tyvärr hade jag fel skor på mig så det gick inte att komma så långt ut för Nora.Älskar denna plats,satt en stund och såg ut över sjön och bara njöt av alla färger,tystnaden och Nora vid min sida.


  

Höst och mycket löv,tyvärr har det en förmåga att följa med in under skosulorna.Inte lika fint med löv på golvet som det är på marken.


  

Andrea och Isabella kom och åt middag med mig på kvällen.Trevligt med sällskap av dessa flickor.

Jag hade lagat - Majssallad med pannbiffar är en lysande och färgsprakande middagsmåltid där jag serverade mumsiga pannbiffar i en underbar tomatsås. Såsen kokade jag ihop av krossade tomater, rödlök, ingefära, tomatpuré, paprikapulver, persilja och strösocker. Serverade pannbiffarna med nykokt ris och utsökt majssallad.

 

Mina färsbiffar är tillagade på älgfärs Receptet hittar du här >>>


 


 

Till efterrätt blev det en kladdkaka med dajmtäcke.Receptet hittar du här >>>


Mycket gott finns det att äta och i morgon är det fasta för mig.Går nu in i min sjunde vecka med 5:2

Har gått ner 3,7 kg och får väl vara nöjd med det lilla.

Annat är det med Anna Book som gått ner 16,5 kg på sex.Alltså denna kvinna måste vara ett vild djur i sängen som förbränner så många kg på sex.Hon är i alla fall väldigt lycklig med sin man och bara det är ju fint nog.

Men det ryktas om att hon gjort en magoperation,så vissa kan få till rubriker utan sant innehåll   



Nu har dom börjat göra reklam för Det stora matslaget på TV 1.Start tisdag den 22 oktober.


Det dina tankar säger är inte alltid sanningen.

Det behöver inte bli som man har tänkt att det ska bli.


Kram

Carina


Av Carina - 10 oktober 2013 18:30

Min blogg är just  Min blogg.Jag skriver i den för att jag vill,den är till för mig och jag har bloggen öppen så att DU kan läsa det jag skriver.

Men jag skulle lika gärna kunna ha den låst och endast bjuda in vissa läsare.Tycker DU inte om det jag skriver så sluta läs den.DU behöver definitivt INTE läsa det jag skriver.

Och säg det till mig om du inte tycker om det jag skriver om, och inte någon annan.

Det värsta jag vet är människor som inte kan stå för sina åsikter och som snackar bakom ryggen.

Och med detta syftar jag på två inlägg jag skrivit om den senaste veckan.


Smärta- läs hela inlägget här >>>  Den smärta jag råkade ut för,är det bara jag som kan beskriva INTE DU. Det var jag som fick slaget mot mitt huvud inte DU.Och jag skriver om det som berör mig i min blogg.


Inte så fin - läs hela inlägget här >>> Kände mig inte så fin och att få blickar på sig i affären med funderingar om vad har hon råkat ut för,är inte heller så trevligt.Åter igen,det var jag som blev slagen,det var jag som fick stå ut med sprängande huvudvärk i två dagar,illamående.INTE DU!!!

Jag har fortfarande en bula kvar efter slaget och deet gör fortfarande väldigt ont.

Fy fan för dig säger jag,du sjönk riktigt lågt i mina ögon och jag skulle lika gärna kunna namnge dig ,med både för och efternamn samt bild i min blogg.Men väljer att inte göra det,för denna blogg handlar inte om att hänga ut någon.Utan enbart om mig och mina känslor.

DU LEVER INTE MITT LIV SÅ DU KAN HELLER INTE AVGÖRA MINA KÄNSLOR !!!

____________________________________________________________________________________________________________


Onsdag 9 oktober

Fasta dag nr 2. Dom dagar jag fastar kommer jag på mig själv med att leta efter recept på goda middagar,efterrätter och bakverk.Så fort jag tittar på Instagram möts jag av en massa gott på bilderna,likaså på FB.Men än så länge har jag faktiskt lyckats hålla mig till enbart flytande föda dessa två dagar.

I går fick Kent för sig att vi skulle gå på hockey.Jag hade väl i stort sett två val.

1.Hockey live i Södertälje eller 2.Hockey på TV hemma.

Jag visste att Isabella skulle dit med sitt jobb och såg detta som en möjlighet att få hälsa på henne.

Men även där var det fullt utav ätande människor.

Framför oss satt ett par och åt Pizza direkt från kartongen,är ingen älskare av pizza,men är man hungrig så kan man nästa äta upp enbart pizzakartongen för att få i sig något.

I pausen var det korv  med bröd i var och varannan mun,eller jätte kanelbullar.Tortyr,men jag fixade det,drack mitt kaffe och ramlösa.I den andra pausen valde jag att sitta kvar och titta på bilarna som rullade in på isen.

Ja hur var då hockeyn.Man kan nog säga att det var nästan som körslaget.

Satt rätt nära Djurgårdsklacken som sjöng riktigt bra,drog grymma ramsor och jag fick mig många skratt den kvällen. Underbar humor dom har dessa killar i klacken.Svagt längre bort kunde man även höra Södertäljes klack - kör.

Runt omkring mig satt män och skrek på domaren och spelarna,helt galet som om dom skulle höra det där nere på isen.Men å andra sidan brukar det skrikas hemma i soffan och det hörs ju definitivt inte till spelarna   


  

Djurgården vann i alla fall med 4-0. Jag hejade på Djurgården i går.Har inget favorit lag annars.


Torsdag 10 oktober

Dagen efter min fastande dag är jag inte lika hungrig och tänker att jag skulle nog kunna fasta även i dag med.Men inser rätt snabbt att gröten jag äter på morgonen med rivet äpple på är ju bara för god för att hoppa över.

Tänkte väga mig i morgon.Vet inte om jag ska fortsätta denna diet 5:2.Det gnälls en del på att jag kör denna diet.

Men ingen annan än jag bestämmer över min kropp.Så jag får helt enkelt se hur pass motiverad jag är på måndag.

6 veckor har jag nu haft 5:2 dieten och det kanske räcker ???


Att gå omkring och känna hat eller bitterhet över någon,

är detsamma som att låta det du avskyr få bo helt gratis i ditt huvud.


Kram

Carina




Av Carina - 8 oktober 2013 20:15

Oj så mörkt det var i morse då hundarna skulle ut vid halv sex.Dags att leta rätt på pannlampan så att man inte krockar med en älg på morgon promenaden.

Jag var så hungrig i går att jag sa till Kent att nu går jag och lägger mig så det blir morgon snart och jag får äta frukost.

Och vet ni vad gott det var med gröt i morse,mums.


Zumba tisdag i dag och vi dansade så att svetten lackade,grymt skönt.Mina ben ömmar men jag är lite grann som taxarna.

När dom har jagat och ska ut för att kissa så haltar dom och är så sega.Men skulle jag släppa dem på jakt haltar de inte det minsta och springer som aldrig förr.

Jag har  varit öm i mina ben,framförallt i benhinnorna,men så fort jag fick dansa, glömdes detta bort och jag dansade som aldrig förr.


Hade hoppats att middagen skulle stå på bordet då jag kom hem,men icke   

Så jag slängde i hop en makaronipudding med svensk twist, prinskorv! Resultatet blev en krämig makaronilåda i ugn med goa korvbitar i.

  

Se receptet här >>>



Att vara hämndlysten och alltid ruva på hämnd skadarbara dig själv.

Släpp det och lägg energin på annat,så mår du bättre.



Kram

Carina

Av Carina - 7 oktober 2013 19:30

Att det blev många steg i skogen,upp och ner,över stock och sten,känns i mina ben   

Nu börjar träningsvärken göra mig påmind om helgens äventyr.Och jag kan nu börja sjunga

- Ont,det gör ont,men det går... 

Träningsvärk är som ett kvitto på ett hårt arbete,en få tacka så mycket.Ska med andra ord inte klaga.

Förutom helgens övningar så blev det zumba och två långpromenader förra veckan.

Men vågen är inte med mig.Har i dag en fasta dag,men var så nära att ge upp denna 5:2 diet.

Magen har fullkomligt SKRIKIT   efter mat i dag.Superhungrig har jag varit,och när jag på två veckor inte gått ner ett skit är motivationen nere på botten.

Men jag ska ge det en vecka till.Skam den som ger sig   


Jag måste vara oumbärlig på jobbet...

Nästa fredag den 18/10 är det studiedag.Eleverna är ledig,lärarna ska på betygskonferens och vi pedagoger ska läsa in läroplanen för gysär-13 samt besöka en annan särskola.

Men jag hade önskat om ledighet för att få kunna vara med på älgjakt.Tänkte att det ska väl inte vara något problem då eleverna inte är på skolan.Men fick i dag veta att jag inte får ledigt.

Ett besök på denna särskola vi nu ska besöka var så viktig för mig att vara med på tyckte rektorn.

Gissa om jag blev sur ???   Vet ju att det finns andra som får ledigt då dom vill och då är eleverna på skolan.

Ännu en anledning till att söka nytt jobb.


Att lära sig saker handlar om att plötsligt förstå något man alltid har förstått men på ett helt nytt sätt



Kram

Carina



Av Carina - 6 oktober 2013 19:00

Klockan 02:09 varje natt vaknar jag av ett ljud =PIP PIP men vad detta PIP PIP kommer i från,samma tid varje natt vet jag inte.Ett mysterium som måste lösas.Kent tyckte jag skulle sätta klockan på ringning någon minut innan och vara bered på var i från PIP ljudet kommeri från.Men tror nog jag avböjer.

05:45 ringde klockan även denna morgon.Åter en ny jaktdag inplanerad.

Alla taxtjejer har fått jagat och de fick tag på både vildsvin,rådjur och hare.Inget sköts men en fantastisk dag i skogen med ett härligt gäng jaktvänner.

Är så glad att jag fått förmånen att lära känna er och även få umgås med er på jakterna.

  

Lämnade huset strax efter sju i morse och kom hem igen när klockan nästan var halv fem.Långa dagar i skogen  med mycket frisk luft.

När jag kom hem var det dags att ta ett varv i huset med snabeldraken.Och som tur var hade jag middag kvar från i går så jag behövde bara värma på den.

Nu blir det soffan och jag ska försöka att hålla uppe mina ögonlock så gott det går.Blir nog en tidig kväll för mig.

Imorgon ska jag åter till jobbet,funderar på att bära hockey hjälm med visir,vad tror ni om det   


I stället för att torka bort dina tårar,ta bort de människor som fick dig att gråta


Kram

Carina


Av Carina - 5 oktober 2013 20:00

Efter en natt med lite sömn var det dags att lämna sängen vid 05.45.Upp och ladda inför dagens jakt.

Började med att släppa Nora som nästan direkt fick upp get med dubbelkid,som hon jobbade riktigt bra med.

Jag såg kid men det gick för snabbt förbi mig.Det blev inget skjutet för Nora,men hon fick sjunga ut fint i skogen.

Även Diza fick tag på rådjur,men där fick vi gå betydligt längre.Det sprang över en väg och Diza var klok att återvända till mig.

Ambra fick även hon springa i skogen utan att hitta något,tyvärr.

Det känns så skönt då man fått se och höra sina tax tjejer i skogen.Det var en mycket trevlig dag,med mig i skogen var det dessutom 11 jägare till med under jakten.Förutom härlig dag i skogen med mina taxar och trevliga jägare så hittade jag lite godis

  


  

När vi kom hem och hundarna fått sin mat var det dags att göra mat åt oss två  benta. Man är ju rätt mör efter en dag i skogen och hade nog önskat att det fanns en hushållerska här hemma som fixade middagen medans jag jagade.

Men nu har jag inte det,så jag slängde då i hop en mycket aptitlig rätt med fläskytterfilé som för smaklökarna till Asien! Med råvaror som fläskytterfilé, lök, ingefära, paprika, pak choi och sambal oelek blir det svårt att misslyckas och den sötsura såsen har en behaglig blandning av sötma och syrlighet. Avnjut den sötsura fläskytterfilén tillsammans med nykokt ris.

  


  

Receptet hittar du här >>>


Och till efterrätt

 

En blandning av söt ananas och len och sötsyrlig kvarg – det gör susen! Att karamellisera frukten är enkelt, du bara steker i matfett i en stekpanna och strör över socker. Lätt som en plätt och supersmarrigt!

Receptet hittar du här >>>


Nu blir det lite rökta räkor vitt vin och körslaget.

I morgon blir en ny dag i skogen.


Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka,men ett dåligt ställe att stanna på


Kram

Carina


Av Carina - 4 oktober 2013 19:15

Nu är det sommarstängt på altanen.Utemöblerna är undan plockade,tältet ned taget och blommorna har gjort sitt.

Sorgligt men sant,nu får man längta och vänta till nästa vår och sommar.


Det är ju kanelbullensdag,finns väl ingen som missat detta.Men kanelbullenshus det är det varje dag på IKEA.

Så fort man kliver innanför deras dörrar så möts man av en doft-kanelbullar.Underbar doft som lockar många till att köpa kaffe och kanelbulle för endast 5:-,super billigt.


Då kom detta brev som jag väntat på,grannen Sören och hans griniga fru har nu ringt till kommunen och även skrivit in. För Sören kan inte sova på dagarna då hundarna skäller.Och vi kan inte sova på natten för att katterna bråkar på vår altan.Frågan är då vilken tid på dygnet ska det vara tyst ???

Nu är det så här att jävlas man med mig blir det etter värre   

Så jag har nu börjat besvara detta brev som jag kommer att sända kommunen på måndag och jag vet att även grannen får en kopia   Dom ska nog få se vad deras katter ställer till med,och han skriver även att han skriker på hundarna så att han får ont i sitt huvud.Begåvad man det där och han jobbar inom räddningstjänsten   



  

Jag gillar Maria Montazami och även hennes vin.


Middagen i dag

  

På under 30 minuter tillagar du denna härligt saftiga och krämiga citronkyckling med nykokt pasta och rucolasallad! Kycklingfilé, tomat, tärnad bacon, rödlök, citron, balsamvinäger och tagliatelle är några av ingredienserna, som tillsammans med vispgrädde smaksätter grytan och gör den ljuvlig!

  

Receptet hittar du här >>>



I morgon blir en dag i skogen,vilket jag ser fram i mot.


Om du bara ser i backspegeln på de misstag du gjort,så blir framtiden så mycket svårare för dig att följa.

Det som har hänt går aldrig att ändra,men framtiden kan bli så ljus för dig.

Se alltid morgondagen som ett nytt,kapitel i ditt liv.


Kram

Carina



#Maria Montazami #vin  #grinig #granne #kyckling #brev



Av Carina - 4 oktober 2013 09:14

Kanelbullensdag...

Hade svårt att lämna sängen,så skönt att bara ligga och dra sig.Men tycker samtidigt om att få ut mycket av dagen så jag fick bestämt kliva upp strax efter åtta.

Huvudvärken har tack och lov blivit bättre i dag,men jag är väldigt öm över pannan och fortfarande svullen.

Ögat börjar nu få en lila färg.

  

Har fått i mig min frukost,gröt smörgås och kaffe.Utanför för fönstret under fågelholkarna har en rådjursget med sitt kid mumsat i sig av maten som hamnar på marken.Den är så mysigt att ha dem så nära inpå huset.

I morgon ska taxrana få jaga rådjuren.Ja hur går detta i hop tänker då ni som inte jagar.

Det är inte rådjuren utanför mitt hus som jag jagar.

Jag skulle aldrig klara av att skjuta dem.

När man är i skogen och taxen får upp ett rådjurs drev och man får höra ett taxdrevs ljuva sång är det lycka för oss hundägare.För mig är det inte viktigt att skjuta utan att hundarna får jaga.


Nu ska jag snart ut och pula lite på tomten.Glöm nu inte bort att det är kanelbullensdag så passa nu på att njut av denna underbara bulle,det ska i alla fall jag göra.


Kärleken till livet,i all dess bräcklighet

-är den enda mäktiga och bestående kraft som ger verklig mening till våra vardagliga liv !



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards