Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Fika aldrig på Café gamla ........

Av Carina - 27 november 2013 20:15

Känner mig inte riktigt kry i dag.Ont i kroppen,lite ont i halsen och lite febrig.

MEN jag är feberfri fastän jag känner mig febrig.Men det är ju förkylningstider nu,Gabriella är JÄTTE förkyld så hon har nog delat med sig av sina baciller.


I år har jag verkligen svårt att hålla mig.

Tjuvstartade förra helgen med julstjärnorna och i kväll med glöggen.Brukar ALDRIG dricka glögg förrän till första advent.Men i kväll då jag känner mig lite små krasslig kunde jag inte motstå varm glögg.

   



Jag blir så ARG på översexuella män!!!!! Vad fan tänker dom med ???

    

Gabriella jobbade i somras på en ute servering,och när den stängde för säsongen,var det dags för henne att söka nya jobb.Restaurang eller Café var det hon ville arbeta på.Så med en bunt CV i sin hand gick hon runt till olika restauranger och sökte jobb.

Och hon fick ett jobb direkt,hann knappt lämna Cafét så ringde denna man.Han hade berättat att han var noga med avtal,lön,rast och att hon skulle få ett anställningsintyg.Hon skulle få provjobba tre dagar med lön.Efter första dagen sa han att han var super nöjd med henne och ville hon så fick hon jobbet.Vilket hon så klart ville.

Och som mamma är man ju rätt tjatig,frågade efter detta anställningsavtal flera gånger.Men fick bara ett svar att snart kommer det.

Gabriella tyckte att han verkade väldigt speciell redan från början.Han berättade att han var gift och har barn,han berättade även att han hade en lägenhet där han träffade tjejer för att ha sex.

Att de anställda brukade stanna kvar efter jobbet och dricka drinkar med honom.Mycket prat om sex,vilket naturligtvis kändes väldigt obehagligt för Gabriella. Hon sa naturligtvis nej till att stanna kvar och dricka drinkar med honom och efter ca två veckor blev hon sjuk.Hon sjukanmälde sig och han blev sur att hon satte honom i skiten,det var ju löningshelg skrev han i SMS.

Men jag har ju feber och halsfluss svarade hon.Det blev många SMS den kvällen och han ville även ha hennes hem nummer men det ville hon inte ge ut.Efter den dagen bestämde jag åt henne GÅ ALDRIG MER DIT!!!Och jag såg på Gabriella att en sten föll från hjärtat,då berättade hon att hon mått så dåligt över att vara på jobbet,att han var väldigt obehaglig och äcklig.Som tur var har han inte petat på henne,då hade han nog åkt på en örfil direkt tror jag.

När jag i dag läste detta i Metro skickade jag bilden direkt och hon ringde tillbaka,det är han mamma.

Vi har nu fått veta att han är häktad och jag hoppas att hans fru får vetskap om vilket vidrigt as hon är gift med.

Han borde kastreras med en slö kniv.

fika aldrig på Café gamla munkbron i Gamla stan.


  

Här bjöds på en sallad av snabbkokta morötter och blomkål som vänds ihop med fräst lök, äpple och curry. Fiskfiléerna paneras i polentagryn – med ett ljuvligt frasigt resultat! Fullt av viktiga näringsämnen, en riktig kanonmiddag.Receptet hittar du här >>>


Hade planerat att baka lussebullar i kväll,men orken fanns inte...


Man har så fullt upp med att finnas för andra att man lätt glömmer sig själv


Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards