Carina´s Blogg

Alla inlägg under november 2013

Av Carina - 3 november 2013 19:58

Det blev ännu en dag i skogen.Lena och Rickard kom med min Mynta.Trevligt att få träffas och även få se hur Mynta jagar.Rätt skönt att se att det inte bara är jag som är duktig på att gå vilse i skogen.Två virriga fruntimmer som tackar Garmin för handenheten som hjälper oss att hitta ut ur skogen.


Väntade och väntade och väntade...På att Kent skulle komma hem.Vi skulle få åka till BB och se vårt lilla barnbarn.

Klockan var nästan 19 då vi stegade in på Huddinge sjukhus.

    

Så fantastiskt fin.Så liten 2,7 kg och 45 cm lång och så söt.Världens finaste Minou   


 

Underbart att få hålla sitt barnbarn.

 

Fina föräldrar och fastrar med Minou.

Välkommen till oss Minou.



Kärlek är det enda som förökas när vi slösar med det.


Kram

Carina



Av Carina - 2 november 2013 22:00

Sitter i soffan,nyper mig i armen och tänker-är det verkligen sant ? har min son-Tobias blivit pappa och jag farmor ?

Jag är så ofantligt glad för Tobias och Lindas skull att de fann varandra och att Minou blev till och i dag fick se dagens ljus.

Fick redan i går eftermiddag veta att Linda fått värkar och att Minou då ville komma ut.

Klockan 05:30 gick jag upp och då raka vägen till min mobil för att kolla om jag blivit farmor.

Inget SMS än.Jag skickade Tobias ett SMS och grattade på namnsdagen.Några minuter senare fick jag veta att Linda just fött Minou och att allt gått bra.

Glad och rörd,satt jag vid frukostbordet och grät över min gröt.Mycket känslor i omlopp och framförallt GLÄDJE.

Tyvärr får dom inte ta i mot besök,så jag väntar med stor spänning att få se detta lilla mirakel-Minou.


I dagarna två har jag och mina taxflickor jagat.I går fredag var vi tre tjejer ute.

  

Mycket trevlig dag som bestod av ett fint drev och svamp plockning av trattisar.Delade med mig även till Marit.

 


I dag lördag var det jakt också hela dagen.Med en märklig händelse.

Nora jagar och drevet drar i väg till gamla Södertälje vägen.Jag kan då se på pejlen att Nora blir upp plockad av en bil och färdas fram och tillbaka på vägen i bil.Magnus springer dit,jag skyndar mig till min bil för att åka runt och förhoppningsvis hitta bilenNora färdas i.När Magnus kommit till vägen har Nora blivit lämnad vid vägen och irrar runt.

Hur kan man plocka upp en hund och sedan bara lämna den igen vid vägen,fast då på en annan plats?

Mitt mobilnummer fanns tydligt på hennes pejl,varför ringde inte människan ? Många frågor utan svar....

Magnus blev i alla fall dagens hjälte och jag är så glad  att Nora kom tillbaka helskinnad igen.

Är så lyckligt lottad att jag har så fina vänner i min närhet.


 

Hittade trattisar i dag med.I går blev det soppa,men i dag ska jag frysa in dem till ett annat tillfälle.Den som spar hon har.


Middagen i dag blev,Stekta lövbiffar serveras med en gräddig svampsås av kantareller, senap, timjan och klyftpotatis. Rejäla smaker som sprider en doft av höst omkring sig, oavsett årstid.

Väldigt gott.Receptet hittar du här >>>

  

Och till efterätt blev det - En sofistikerad dessert som sätter guldkant på så väl en festmåltid som en vardagsmiddag. Karamellisera päronbitar i en kastrull med smält socker och smaksätt med färsk ingefära, rivet citronskal och –saft. Tillsammans med vispad grädde kan det inte bli annat än succé kring bordet. Receptet hittar du här >>>

  


Nu ska jag snart krypa ner i säng.Är rätt trött efter all frisk luft och motion man får i skogen.

I morgon väntas en ny jaktdag.


I stället för att tänka på vad du saknar,försök att tänka på vad du har,som alla andra saknar.


Kram

Carina


  


Av Carina - 2 november 2013 16:19

  

Välkommen Minou vårat efterlängtade barnbarn.

I morse 05:42 på Huddinge sjukhus föddes detta lilla flickebarn.

Ett STORT GRATTIS till min son Tobias och till Linda.

Är så stolt över er och jag vet att ni blir de BÄSTA föräldrarna och jag lovar att bli den BÄSTA farmor.



Ingenting är så underbart som att se sina barns framgångar.

Det värmer i hjärtat.


Kram från en stolt farmor / Carina 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards