Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Kan kärleken vara för evigt ?

Av Carina - 4 december 2013 21:15

Dagarna går betydligt fortare med avbrott från de vanliga lektionerna. Vi hade en heldag på Naturhistoriska Riksmueet.

Efter jobbet var jag och lämnade Gabriellas resväska.I morgon flyger hon och Christopher till solen och värmen.

Lite avis är jag,men är glad för deras skull och hoppas de får en fin vecka tillsammans.

Det blev mörkt väldigt tidigt i dag,vilket jag tycket är så trist,dagarna blir så korta då.


På fredag är vi ett gäng som ska i väg på en kryssning,men nu har tre hoppat av.Så i dagsläge är vi tolv personer som åker.Vi ska äta julbord och ha det riktigt skojigt.Camilla och jag får väl visa upp våra zumba talanger   


Försöker att tillaga fisk en gång i veckan och så blev det även i dag.En ugnsbakad kolja med en himmelsk sås till! En symfoni av smaker som tar fram det bästa i fisken. Såsen lagas med mild stekt purjolök, kryddas med fiskbuljong, rivet citronskal, färsk hackad dill och röd rom – och är perfekt gräddig. Serveras med kokt potatis.

  

Receptet hittar du här >>>


Efter middagen var det dags för julklappsinslagning.Brukar spara det till dagarna innan julafton,men vill fördela det som skall göras innan jul lite bättre så att man inte är helt slut på julafton.

Jag kommer att vara bortrest i fyra dagar och vill försöka få så mycket som möjligt gjort innan.


Tittade på Bonde söker fru.Är detta evig kärlek ? frågade Linda en bonde i kväll.

Och jag ställer mig frågan - Kan kärleken vara för evigt ? Eller är det en beroende ställning man hamnat i ?

Man vet vad man har men inte vad man får. Skönt att ha någon hemma som lagar mat,städar,tvättar,tar hand om barnen,byter däck på bilen osv.

Undrar hur många bönder som finner den STORA kärleken i detta program ?


Jag hade fel i går.

Trodde finalen av Det stora matslaget skulle bli i nästa vecka.Men så blir det inte,utan den 17/12 kl 20:00

Då möts följande lag:

Sandra Dahlberg

Peter Harrysson

Kajsa Bergkvist

Siw Malmkvist

Dogge Doggelito

Bosse ”Bildoktorn” Andersson

Tony Irving

Och endast ett lag kan vinna.Spänningen är olidlig...



Jag låter ingen se ner på mig för att mitt liv inte är som deras


Kram

Carina









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards