Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Carina - 1 februari 2014 09:45

Ibland förstår jag mig inte på  hur saker och ting fungerar.Och detta med väder är ju en något som kan få en att häpna.

- 5 grader var det i går och regn.Isen var svårskarapad på bilen på morgonen på bilrutan,vägarna var hala och man fick köra med stor försiktigthet med tungan rätt i munnen.

På nynäsvägen som är 110/km/tim gick det endast att köra i 70/km/tim.Det blev is på framrutan medans man körde,så med full värme riktad mot rutan kunde man hålla den mesta isen borta,men inte all.

Jag körde föri en man som både körde bil och skrapade rutan samtidigt,livsfarlig trafikant.

Sakta men säker gled jag in på skolans parkering,glad över att jag klarade min bilfärd oskadd.


Efter dagens arbete blev det Haninge centrum för att fixa mina naglar.Passade även på att säga hej till Gabriella som jobbade på In& Finn.

  

Hem för att rasta hundarna ge dem mat och sedan in till Södermalm för att träffa Eva.

Vi åt middag på en Libanesisk restaurang - Tabbouli Vilken underbart god mat.Vilka kryddor dom kan kombinera, fantasiskt kök detta Libanesiska.Mums så gott det var,kan varmt rekommendera er ett besök där,men tänk då på att boka bord.Vi hade turen att få de två sista platserna.

  

Mätta och belåtna promenerade vi till Small Island Chocolates & Coffee.Där det blev chokladprovning.

Mannen som äger butiken och även höll i chokladprovningen har en kakao odling i Tabago.Vi fick se en kort film om hur han startade upp denna plantage.Fantastiskt intresse och otroligt roligt att lyssna på någon som har ett sådant brinnande intresse för något.Han hade även skrivit en bok om Rom och choklad som han släppte i går.Och i dag skulle han vara med på TV 4 morgonprogram.

Kan även rekommendera er ett besök även till denna butik på Timmermansgatan 26.


Tack Eva för en mysig och smakrik kväll tillsammans med dig.


En vän är någon som hjälper en upp när man är nere...

& funkar inte det...så lägger den sig ner och bara lyssnar...



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards