Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Carina - 4 februari 2014 20:30

Vaknar en timme innan klockan konstant varje morgon.Ligger sedan i halv dvala inan det är dags att gå upp klockan fem.

När man får gör något annat utanför skolans väggar med eleverna så är det alltid lite extra roligt.

Vi besökte i dag Historiska museét. Vi arbetar nu med ett tema Då-tid,Nu-tid och Fram-tid.Just nu är vi på vikingartiden och skulle besöka den avdelningen på Historiska.Jag är inte så mycket för att titta på gamla grejer,och att dessutom inte ha någon guide som berättar utan att man ska läsa till sig informationen själv är rätt boring.

Vissa elever tyckte detta var jätte bra,medans andra frågade efter fem minuter,när ska vi åka hem?

Då är det ju väldigt svårt att motivera dem när man själv inte är så intresserad.Men är man på jobbet så får man bita i hop och försöka fånga elevernas intresse på bästa sätt.

  

När vi kom tillbaka till skolan och eleverna gått hem var det dags för möte.Jag blev så fruktansvärt trött på mötet att jag funderade på om jag skulle klara av att dansa Zumba.

Vilket jag gjorde,zumba är så roligt och får mig att må så bra.Det finns inget lyckopiller i världen som är bättre än att få dansa till bra musik.

Hämtade Gabriella innan vi åkte hem.Middag klockan 19:30 som blev en fyllig och mustig risotto som är enkel och riktigt mättande. Avrunda med smör och parmesan för en riktigt krämig risotto, och blanda ner ärtor och zucchini. Salsiccia ger mycket smak till riset.Receptet hittar du här >>>

 


Den bästa gåvan en man kan ge till en kvinna är hans tid,uppmärksamhet och kärlek.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards