Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Carina - 13 februari 2014 18:30

Det nyser åt höger och vänster,att det råder förkylningstider nu råder ingen tvivel om.Vi är många som är förkylda i skolan nu.Börjar nu även få ont i min hals,tur det snart är helg så jag kan vila upp mig.

Har bara lördagen inbokad på eftermiddagen,så förhoppningsvis blir det en lugn helg.


Lax är så himla gott tycker jag och detta recept jag tillagade i dag bara måste ni laga.

Laxen penslas med en blandning av färsk ingefära, chilisås och soja. Strössla sesamfrön över fisken och så skjuts in i ugnen! Serveras med kokt ris och en fräsch sallad av böngroddar, fint strimlade morötter, salladslök, en god salladsdressing och klyftor av lime.

  

Receptet hittar du här >>>


Alla hjärtans dag i morgon   

Uppskattas av en del och avskys av många,de ensamma,dom som inte har en relation,eller dom som har en relation men som inte blir "firad" denna dag.Sedan finns det dom som inte firar det över huvudtaget.

Ska man inte kunna visa varandra extra uppskattning och kärlek andra dagar utan att namnge en dag om året ?

Hur ofta ger du din partner en spontan present ? Äter en romantisk middag? eller gör en extra mysig kväll ? Detta tåls att tänka på,man kanske skulle ta bort denna dag i februari och låta den 14 varje måndag vara en kärlekens dag ?

Jag har köpt en liten present,det är tanken som räknas,till mina barn och mitt barnbarn,vill visa dem att jag tänker lite extra på dom en dag som denna,men de finns i mina tankar och i mitt hjärta hela tiden,mina älskade skitungar.


Att både kunna ge och ta är bra mycket bättre än att bara kunna ta.

Och att bara kunna ge men aldrig få tillbaka orkar nog ingen.

Men de som bara tar och inget ger verkar orka hur mycket som helst.



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards