Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Carina - 9 mars 2014 20:30

Dagarna bara rusar i väg.Förstår inte riktigt vart dom tar vägen ?

Fastän jag går upp vid 7:30  så tycker jag inte att jag hinner med allt jag vill göra den dagen.


I fredags passade jag på att lämna in min bil för någon återställning.Jag hade fått ett brev att man skulle vända sig till Mitsubishi återförsäljare så skulle dom åtgärda problemet kostnadsfritt.

Jag köpte min bil i Östersund och är lite stolt över texten på regskylten Bilbörsen i Östersund.

Det tog ca 20 minuter för dem att fixa det som skulle fixas och under tiden tejpar dom över min Bilbörsen i Östersund med sin klisterdekal,vilket jag upptäckte i dag,så den rev jag bort.Vill ju att det ska synas vart bilen är köpt.Tejpa över Östersund går INTE.

Och om Manne jobbar kvar där när jag ska byta bil igen så åker jag tillbaka till Östersund.

Men det lär nog dröja,älskar min turkosa mitsubishi.


Glöm tacofredag, här körde vi nachosfredag!

Färssåsen kryddas med klassiska texmexkryddorna cayennepeppar och spiskummin. Hemmagjord tomatsalsa gör susen – finns det korianderskeptiker i familjen så servera örten vid sidan om! Servera det hela med hemgjorda nachochips av tortillas och avokadoröra.

  

Receptet hittar du här >>>


I lördags passade vi på att ta en långpromenad med hundarna.Vi gick 9,7 km i skogen så det var ingen snäll teränng inte.Bor ju rätt nära Bröta stenen som jag i två år och tre månader har tänkt titta på,men först i går kom vi dit.

  

Runstenen står uppe på en höjd av rullstensgrus,där i gammal tid en väg mellan Grödinge och Södertälje gått fram.Det kan påpekas att platsens namn,Bröta,innehåller det gamla ordet för väg braut.Ordet braut är till sin betydelse besläktat med verbet bryta,i detta sammanhang.

Runstenmed inskrift från 1000-talet e. Kr

Vigmar lät resa denna sten efter Jörunde,sin frände och kamrat...broder


Blev rätt svettig av denna promenad,så fler sådana så ska jag nog greja vårruset galant.



Det var meningen att vi skulle åka över en snabbis till Mia och Magnus i Sorunda men det blev några timmars häng i deras nya garage och jag som fick köra bilen hem,det blev ett stop på Pizzerian innan vi kom hem lagom till mello.

  

Vann rätt låt ? Ja jag tycker Sanna är duktig och sjunger riktigt bra.Trevligt att det nu är en blond från Sverige som representerar oss, har ju inte sett riktigt svenskt ut de två senaste åren.


I dag blev det en sväng upp till Tierp.Skulle passa på att hälsa på Lena och Rickard samt Rondodrevets två taxar Hilda och Mynta.Samt ha en Partylite visning.

Det var som vanligt trevligt att komma dit,det gick i ett och jag var över för väntan av dagens visning.Oj så dom shoppade,riktigt roligt.

Jag har en del jag behöver finslipa inför mina visningar,men alla är vi nybörjare i början och skam den som ger sig.


  

Har ni ätit Clam chowder ? Det är en musselsoppa som är vanlig på USAs östkust, främst i New England. Det finns många varianter och i denna variant får musslorna sällskap av mild och god torsk samt knaprigt bacon. Serveras med pressad potatis till! Mums så god den var och receptet hittar du här >>>


Nu ska jag strax bänka mig i soffan och ladda inför den kommande veckan på jobbet.

Har en relativt lugn vecka utan en massa inbokat,förutom Zumba på tisdag och Partylite på söndag.


Jag försöker att le åt dem jag möter,får jag ett leende tillbaka blir jag GLAD.

Annars har jag i alla fall bjudit på mig själv så gott jag KUNNAT...



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards