Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Carina - 10 mars 2014 21:45

Efter solsken kommer värsta regnet.Sjunger killarna i Panetoz och i dag stämde det rätt bra.

Himlen var så vacker i morse,fåglarna kvittrade och man kände vår i luften,underbar känsla.

Men framåt lunch tid så kom regnet och höll i sig lagom tills det var dags att sluta jobba vid 17 tiden.

I dag var det alltså dags att komma tillbaka till jobbet efter att ha varit hemma en vecka.

Dom säger att dom saknat mig och att jag var välkommen tillbaka,mina kära arbetskamrater.Har i och för sig fått fina sms,mail och samtal från dem då jag var sjuk,så nog tror jag allt att de menar vad de säger.


Tänk så glad hon är nu för tiden min lilla STORA dotter.

Gabriella var så trött på sin gymnasieutbildning redan efter första terminen och som jag tidigare berättat så peppade jag henne att kämpa vidare.Det är ju förälderna skylldighet att tillrätta visa och vägvisa sina barn.

Men efter 1 1/2 år på gymnasiet med en dotter som inte trivdes,som var lite små tjurig och rätt trött på de mesta var det svårt att få henne motiverad.

Hade hon nu fortsatt sin utbildning så skulle hon ta studenten till sommaren,men så blir det inte.

Och frågan är hur hade hon mått ?

Kravet att få hoppa av var att jobba,vilket hon gör.Och det går bra för henne, så jag känner ingen oro över hennes och så väl mitt beslut.

Det är en  så glad tjej som kommer hem från sitt arbete och det känns som att inget är omöjligt för henne.

Och vill hon, så kan hon, plugga den dag då hon är redo för det.

Nu sparar hon pengar till att så småningom kunna köpa sig en lägenhet.Så vi får väl se vad som händer 2015 ?


Vi har två vargar som stryker runt här i närområdet,vilket känns så obehagligt tycker jag.Hoppas de vänder om hemåt där de hör hemma för varg vill vi inte ha här i alla fall.


Fläskkarrén smaksätts med en blandning av honung, sambal oelek och olja. Rostad pumpa, palsternacka och rödlök blir fenomenalt till. Och till det? En sval och härlig gurkröra. Var så god, en rätt som förvandlar vardag till fest!

  

Receptet hittar du här >>>



Du behöver varken vara rik...perfekt...eller särskilt smart...för att göra skillnad för någon...

Du behöver bara bry dig!



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards