Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Carina - 14 mars 2014 22:15

När arbetsdagen började lida mot sitt slut framåt 14 tiden hade molnen blivit allt tätare och solen hade svårt att komma fram.Så jäklar typiskt att det ska bli skitväder när helgen äntligen är här.

I dag skulle eleverna jobba med papperslera och jag har ju svårt att hålla fingrarna i styr,så jag gjorde ett hjärta.

  

Det skulle rullas sa Kicki och byggas på höjden.Eleverna gjorde runda skålar.



Nagelfix i Haninge innan jag åkte hem, och i dag blev det vita toppar.

 


Tog en lite längre promenad med hundarna på 5,45 km.Stötte på en älgko med kalv.Snart är det dags att de går skilda vägar då älgkon får en ny kalv.Undrar hur kalven känner sig då mamman stöter bort honom? och undrar hur hon gör ?


  

Middagen i kväll blev ugnsbakad lax med avokadosalsa och pressad potatis.Lägger ut receptet en annan dag.


Har tittat på Lets dance och gud så grymma dom är på att dansa.Benjamin är ju värsta proffset,han lär nog vinna i år.


Det regnar ute,hundarna har fått sin sista kissrunda.Gabriella och Kent har lagt sig och här i vardagsrummet sitter jag med min dator i knät.På bordet brinner två ljus och på tv visar just nu tv 4 sina nyheter.

Ska så småningom ta en dusch och bädda ner mig.

Men jag har lite kaos i mitt huvud och behöver sortera var sak på sin plats.

Funderar över varför man inte kan glädjas åt andras framgångar ? utan ständigt ska såga vid fotknölarna ? 

Ska man skaka av sig eller tänka annorlunda ? Det kanska stämmer det den andra personen säger ? eller handlar det enbart om ren och skär jävlar avundsjuka ??? Att någon annan får mer fokus en hen ? eller är jag så värdelös ?


Meningen med livet är att vara glad,lycklig,kunna älska och bli älskad.

Meningen med livet är också att kunna vara ledsen,känna sorg och smärta...



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards