Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Carina - 20 mars 2014 20:30

I dag, den 20 mars, är det vårdagjämning. Den inträffar mellan vinter- och sommarsolståndet och innebär att dag och natt är nästan lika långa. I Stockholm gick solen i dag upp 05.50 och ner igen 18.01

Just idag är dagarna ungefär lika långa på hela jorden, meddelar SMHI.

Det går inte att ange ett exakt datum för vårdagjämningen bland annat på grund av olika tidszoner och skottårcykler. I Sverige kommer vårdagjämningen att infalla den 20 mars ända fram till 2048.

Enligt SMHI har inte vårdagjämningen någon direkt betydelse. Den är ett steg mot längre dagar och ett tecken på att vi går mot sommaren.Och denna dag var nog den vitaste dagen hitils i år.

Men i morgon lovar dom + 10 grader och sol.


Röster är något jag är svag för.

Då jag väntade Tobias blev jag väldigt  förtjust i en radiopratare Tobias Heldt på radio Stockholm,jag blev inte förtjust i självaste Tobias Heldt, där i mot hans röst.Såg honom live en gång och blev väldigt besviken,men rösten fortsatte jag att tycka om.Och jag sa blir det en pojke ska han heta Tobias.

Det finns några fler röster jag tycker om, men de tänker jag inte namnge här.

I går hade vi besök av en man och även hans var en röst jag tycker mycket om.Varm,lugn och trygg   

Sedan finns det röster som jag har väldigt svårt för.Som skär i öronen och är riktigt obehagliga,och får en att tappa humöret totalt   


Handlade på vägen hem och då allt var uppackat blev det en längre runda med hundarna på 5,85 km.

Har haft ont i huvudet hela dagen så det var riktigt skönt att komma ut.Dock var det väldigt tungt att gå i den blöta snön.Jag känner mig riktigt trött i dag och dansen i tisdags har givit mig träningsvärk i rumpan/skinkorna.


  

Skippa stekos, laga köttbullarna i ugnen! Ett smart knep som du också sparar tid på. En riktigt fräsch sallad med smaker från Asien får du med ärtskott, pressad limesaft och sesamfrön. Kålfräset med kokosmjölk blir en gräddig sås till köttbullarna. Spännande smaker som serveras med kokt ris.Väldigt gott och det blev uppskattat här hemma.

Receptet hittar du här >>>


Tänk vad ett SMS kan betyda mycket.

Jag har inte känt mig helt tillfreds med min roll som  mamma sista tiden.

Vill alla mina barn väl och när jag på bästa sett försöker förmedla dem det och inte får något svar tillbaka så känner man sig rätt tom och misslyckad.

Så detta SMS som kom i dag värmde gott i mitt hjärta.

  

Tack fina rara älskade Isabella   


När du kan säga NEJ till andra utan att känna att du måste förklara varför,

har du på djupet lärt dig att säga JA till dig själv.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards