Carina´s Blogg

Alla inlägg den 31 mars 2014

Av Carina - 31 mars 2014 22:00

Mina tankar går i dag till den familj som i går förlorade sin pappa och man.En Djurgårdssuporter avled efter ett suporterbråk inför den allsvenska premiären.

Nu är det en familj i stor sorg som ALDRIG blir sig lik igen.Detta är så fruktansvärt hemsk,ja overkligt på någotvis att det kan inträffa.Hoppas verkligen de får tag på den skyldiga IDIOTEN som orsakade detta.

Jag lider verkligen med denna familj och de anhöriga.


Blev inte det minsta förvånad i morse då snön föll ner över min bil,klart det skulle komma mer snö.Jag sa ju det till Kent att ska bilen verkligen ha sommardäck allaredan ? Men det där är ingen fara,det är borta tills du ska hem.Ja men visst,men nu ska jag ju först ta mig helskinnad till jobbet.

Och visst gick det,tog det extra lugnt på småvägarna som var mest snöiga,sedan gick det bättre på de stora.

Men det lär nog komma mer innan våren är här för att stanna.


Jag blir så arg och så illa berörd när jag hör om män som taffsar på kvinnor och sedan går oskyldigt ostraffade för detta.


Örfil efter rumpgrepp gav dagsböter - Norrköpings tingsrätt har dömt en kvinna till 30-dagsböter - samt att betala skadestånd till den stackars mannen som faktiskt i mina ögon bara fick det han förtjänade - eftersom hon givit den mannen som tog ett grepp om hennes rumpa (vilket hanförnekar) en örfil.

För varje normal funtad kvinna vet hur kränkande det känns om någon helt främmande man gör en sådan sak  - och att örfilen i det läget är en reflexhandling.

Så tänk på det nästa gång någon gör ett ovälkommande sexuellt närmande  (för så bedömmer jag detta rumpgrepp) att du för allt i världen inte får försvara dig - då kan DU dömas.


Mycket tankar och funderingar över hur galet allt har blivit i detta avlånga land.Tycker att straffen ska bli hårdare.

Dödar man någon ska man dö själv.

Våldtar man någon ska man stympas,för kan man inte hantera sina könsorgan ska man inte ha något.

Kan man inte låta bli att röra någon, oavsett om det är tafsande eller slag så ska detta ge ett hårt straff tillbaka.Min kropp är min kropp och den ska ingen annan få röra utan min tillåtelse varken med slag eller nyp.


Nog om detta...


  

Härligt välsmakande pastarätt med smakrika korvar, paprikor, gröna oliver, paprikapesto och perfekt kokad pasta (gärna penne rigate). Rätten är enkel, snabblagad och ett perfekt exempel på trevlig vardagsvariation till middag.

Receptet hittar du här >>>


Det viktiga är inte alltid att göra något...ibland är det viktigare att inte göra något...

att bara finnas där när någon behöver det...


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards