Carina´s Blogg

Alla inlägg under mars 2014

Av Carina - 5 mars 2014 18:30

Har nog legat för mycket i sängen.Det gör ont och är obekvämt hur jag än ligger.

Tror ärligt talat inte att min kropp är gjord för att ligga för länge i en säng.Den mår bäst av fart och fläkt   

Men skulle jag ligga så här, blev nog Kent galen på mig - LIGG STILL KVINNA !!!! Ja för han vill ju sova fastän jag inte kan.

Man får väl kanske skaffa skilda sovrum snart ? Pensionärsvarning på hög nivå.


Tror inte jag smittar,men mår inte bra,inte så bra att jag är redo att åka till mitt arbete i alla fall.Ständigt illamående och en väldigt bråkig mage.Har meddelat jobbet att jag blir hemma resten av veckan.Fixar inte mitt arbete till 100% vilket är det jag vill kunna göra om jag ska vara där.Detta måste ha varit en dum och elak bakterie jag fått,eller så är jag seg på att återhämta mig.

På måndag ska jag i alla fall vara back to school.


Laga middag måste jag ju göra fastän jag inte är hungrig eller sugen.

  

Kycklingen marineras i en frisk marinad av citron och olivolja. Jordärtskockor tar rotfruktsgratängen till en ny ljuvlig nivå. Gräddig och god blir gratängen med vispgrädde och mjölk i. Serveras med krispiga sugarsnaps till. 

Receptet hittar du här >>>


När jag tog en promenad med hundarna fick jag i dag höra göken,detta är väl ändå ett vårtecken om något ?

Ja,jag blev i alla fall väldigt glad.


För varje minut DU är arg,förlorar DU sextio sekunder av glädje.


Kram

Carina



Av Carina - 4 mars 2014 20:45

Fettisdag utan semla !!!

Ja det är sant,gotte grisen Carina har inte och ska inte äta någon semla i dag.Nej jag bantar INTE men min mage säger ifrån med buller och bång.

Åt lite frukost och resten av dagen har jag druckit proviva blåbärsdryck. Det blev lite middag,men det ångrade jag då jag ätit klart. Sådan smärta,den maten hade jag kunnat vara utan.

Läget är med andra ord bättre men inte stabilt.


  




Alla ärr syns inte...vissa sår läker inte...ibland ser du inte smärtan någon annan känner...


Kram

Carina

Av Carina - 4 mars 2014 09:30

Natten mellan söndag och måndag vaknade jag av en så sjuk dröm.

Jag letade efter en toalett,behövde uträtta vissa ärenden där och så fort jag hittade en toalett och skulle utföra mina behov blev jag avbruten av att någon slet upp dörren,fick dra på mig byxorna och leta vidare igen.En del toaletter hade enbar drapperi som väggar.Jag besökte toalett på toalett men fick ingen möjlighet till att uträtta mina behov.

Kallsvettig vaknade jag och hade så ont i min mage.Visste först inte om det var magsmärta på riktigt eller om det hänged i hop med min dröm.

Tyvärr var det på riktigt och jag fick då inse att magsjukan Gabriella drabbats av dygnet innan hade nu hamnat även hos mig.Jag lyckades dock få den från båda hållen.

Så i går sov jag bort hela dagen,sprang på toa och drack blåbärssoppa.Värsta vasaloppet någonsin.

Är inte så pigg i dag,mår bättre men är långt i från bra,huvudet värker,känns som det snart ska gå i bitar.Känner ingen hunger men tvingade i mig lite frukost ändå.


I dag har vi fettisdagen och jag har lovat Gabriella att hon ska få semla efter jobbet,himla tur att jag bakade dem i söndags och la i frysen.Receptet hittar ni här >>> Första gången jag gjorde just dessa semlor och dom var väldigt goda. Så testa ni med.Tycker ni att det blir för många med 16 så halvera bara receptet,annars går det bra att frysa och plocka fram när suget av semlor kommer.


Såsen jag lagade till älgbiffen i söndags finns också i min matblogg.Den är så god att jag skulle kunna äta den med sked.Passar utmärkt till all sorts kött. Receptet hittar du här >>>


Rädslan att ramla ner är oftast större än modet att klättra högre.

Det svåra är inte att nå toppen...utan att stanna kvar...eller att inte fall på vägen dit...



Kram

Carina

Av Carina - 2 mars 2014 19:45

Då har vi kommit in i mars månad och jag har uteblivit från min blogg i några dagar.Och detta beror på fullspäckat schema och lite gnäll på att jag sitter FÖR MYCKET vid datorn.Men jag tycker ju det är roligt och jag hindrar inte andra från att ha roligt så VAD ÄR DÅ PROBLEMET ???


Det har blivit mer motion denna vecka.Fyra LÅNG promenader med hundarna och jag sa senast i dag,hade jag inte haft hundarna så hade jag ALDRIG gått ut i dag.Tack hundar för att NI förgyller mitt LIV!!!


En massa mat på älg kött har jag tillagat.

 

Cevapcici på älgfärs ,klyftpotatis och egen tsatsiki blev det i fredags.


 

Älggryta med granatäpplen,kryddor från marocko och hackad persika med ris och sallad blev det i lördags.

  

Och i dag söndag älgbiffar med en sås som är så god att jag längtat efter den,kommer att lägga den i min matblogg snart.


I fredags kväll bakade jag havrebullarna igen,ville att Gabriella skulle smaka dem och jag fick godkänt på dem.

Kommer nog att bli en favorit i repris helg efter helg...


I går hämtade jag Minou vid halv tre.Tobias och Linda hade förlovningsdag och ville ha barnvakt,självklart ställde jag upp.Hon skulle sova kvar här hos oss och visst var jag fundersam över hur natten skulle sluta ???

Men hon är ju bara för trygg detta lilla flickebarn.

Strax efter 20:00 somnade hon.Sov i vår säng mitt i mellan farfar och mig och det blev några rumpskakningar/klappningar och stoppa napp i munnen.Halv två fick jag gå upp och fixa välling.Och halv sex vaknade jag av en jollrande Minou.


    

Ständigt en hand i munnen,kan vara att hon  just upptäckt att händerna finns eller så kan det vara tänder på G ?


  

Denna stol är ju helt fantastisk,den vibrerar,sjunger och gungar.Skulle också vilja ha en sådans gungstol   


 

Född DJURGÅRDARE är denna lilla tös.Men vet du vad Minou ? Jag tror inte det är så bra att heja på Djurgården.

Jo så här var det,din farfar satt och tittade på en fotbolls match nu på eftermiddagen och han svor och skrek så högt att farmor blev rädd.Ja han lät väldigt arg på Djurgården.Tur du slapp höra honom...  

Nej gör som farmor i stället,heja på det lag som vinner,då är man alltid glad   



   

Minou är i dag 4 månader   Jag är så glad att du finns i mitt liv.Och du var så duktig på att sova borta.

Ditt bubblande skratt får mig att må så gott.Mitt älskade lilla barnbarn.


 

Tänk att jag lyckats köpa tallrikar med hjärtan på.Älskar ju hjärtan och dessa fina tallrikar finns på IN& FINN, ja på Gabriellas jobb.


På tisdag är det ju FETTIS tisdagen,semeldagen och jag är ju hemma så sent då så jag passade i dag på att baka ett gäng semlor.Hade räknat med en middags gäst i dag,men den utelbev,hade väl viktigare saker för sig.Så det blev Kent och jag som fick provsmaka dessa semlor och jag fick godkänt.Kommer att lägga ut recept även på dem framöver.

  


Det är inte hur ofta du FALLER som är viktigt...

UTAN hur många gånger du RESER DIG !



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards