Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Carina - 4 maj 2014 20:45

Då har man varit ledig i fyra dagar,riktigt skönt har det varit.

Har inte hunnit med att blogga, så nu ska jag försöka sammanfatta vad jag har gjort.

I torsdags var det plattläggning i valphundgården.Vi kom inte så långt,men 25 platter fick vi på plats i alla fall.

I dag kom några fler plattor dit,men vi behöver en såg som man kapar plattor med,hur vi nu ska få tag på det ???


Hade besök i fredags av nya valpspekulanter,kul när dom vill komma och hälsa på hundarna och oss innan valparna är födda.Tror,men är inte 100% säker på att Nora är med valpar.Det har ju bara gått tre veckor sedan parningen.



  

Spaning på gång - Nora Tezz och Jasny


 

Minou har nu hunnit bli sex månader gammal och i fredags eftermiddag åkte jag för att hämta henne till oss.Hade fått frågan om att vara barnvakt över natten.

Tänk att en så liten människa kan ta en så stor plats i ens hjärta,det är helt ofattbart.

Ska göra allt jag kan för att vara en bra och närvarande farmor.

  

Minou sov kvar till lördag,på förmiddagen åkte Minou och jag hem till Lena i Salem för att hälsa på.Där blev det både fika,lunch och en massa prat.Så trevligt så.


Grillade vildsvin till middag och hade ugnsrostad sötpotatis,purjolök och champinjoner till samt chilibea.

  

Blev väldigt gott.


 

Älgfärsfylld paprika med ris och sallad blev kvällens middag.


Andra maträtter som lagats dessa dagar är:

 

Saftiga kycklinglår, med krispigt skinn, steks gyllenbruna innan de tillagas klart i ugnen. Den smarriga såsen kokar du ihop av rödlök, buljong, grädde, senap, matlagningsvin och färsk dragon. Avnjut tillsammans med nykokt potatis och fräsch sparrissallad med lite smak av citron.Receptet hittar du här >>>


 

Fänkålsstekt torsk med matvete och pepparrot är ett smakrikt och mättande fiskrecept med fina råvaror. Den stekta torsken, som kryddas med fänkålsfrön, salt och socker,serveras med syrlig matvetesallad och svalkande gräddfilssås, med smak och sting av pepparrot. Receptet hittar du här >>> 


 

Får jag lov att bjuda på en mycket fräsch och snabblagad pasta med lyxkänsla? Den här pastarätten, med ljuvliga smaker av vitlök, vitt vin, persilja, grädde och räkor, serveras med perfekt kokt spaghetti och frasiga krutonger av surdegsbaguette. En förtrollande god middag! Receptet hittar du här >>>


Ja mycket gott finns det att äta och mitt matintresse växer allt mer.Skulle kunna laga mat och efterrätt hela dagarna.


Tv är inget som lockar mig längre,inte så mycket i alla fall.Så i går kväll blev det lite djurspaning utanför huset.

  

Fick se ko med kalv, en galt och två bockar.Smög rätt nära inpå vildsvinet 30-40 meter och det var olidligt spännande.Men jag störde honom med min kamera...


I dag har jag deklarerat,städat ur kylen,tvättat,strykit,dammsugit,fixat naglar,gått långpromenad med hundarna och uppdaterat matbloggen.

  


I morgon väntas en full arbetsvecka på fem dagar.

Eleverna är lediga på fredag,vi har studiedag på Sundbygård.

Ett födelsedagsbarn ska firas denna vecka.Och sedan återstår en massa måsten jag bör hinna med som blandannat att kratta tomten, byta jord i växthuset,tvätta,städa,handla,laga middag,hämta och lämna Gabriella,dansa zumba så sysslolös är jag inte...



Att försöka prata med någon för att övertyga den personen att tycka om dig är slöseri med tiden.

Tyck om dig själv och gå vidare! 



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards