Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Carina - 18 maj 2014 21:45

Ännu en helg som försvunnit i en rasande fart,förstår inte hur detta är möjligt ? Vart tar tiden vägen ?

Solen har varit med oss och det är fantastiskt skönt att få njuta av dessa strålar.


I fredags kom Tobias och Minou hem till oss för att stanna till lördag.

      

Så härligt att få umgås med detta lilla flickebarn   


 

Jag hade shoppat lite kläder till Minou.


 

Tobias är så duktig med Minou,det värmer gott i mitt hjärta att se hur mån han är om Minou och hur väl han tar hand om henne.Det märks att han är en stolt pappa.


Det har blivit mycket vistelse utomhus.

Hundgården har nu fått sitt tak.       

Skönt att hundarna nu fått mer skugga.


Det har gått fem veckor sedan jag parade Nora och nu är jag 100% säker på att hon är dräktig.

    

Så nu är det inte bara jag som är rund om magen   


Mat,mat,mat...Ja det är ju också ett STORT intresse hos mig och här kommer nu lite smarriga recept.

  

Kycklinggryta med valnötter.Receptet hittar du här >>>


 

BBQ-kotlett med krämig kål.Receptet hittar du här >>>


 

Kladdkaka med limetopping.Receptet hittar du här >>>


Det har även blivit en sväng ut till jaktmarken för att märka ut pass.Passade även på att lägga in dem i min GPS.

   Blev inte där så länge då jag har fullt upp hemma med ALLA grejer som ska fixas.

Det blev ett "jakttorn" till taxarna i dag.Av spillbitar och plexiglas fixade vi detta.Nu ska det bara dit ett tak.

  

Diza och Nora


Har helt kommit av mig då det gäller att titta på tv.Vi går ut på  "SPAN" varje kväll (förutom i kväll)

Otroligt mycket djur i vårt område.

En kväll var det åtta älgar på ängen bredvid oss.Vi ser en vildsvinssugga med sina randiga kultingar.Förutom henne så rör det sig tre vildsvin till i samma område och sex rådjur.

      

Tyvärr inte så jätte bra bilder.

Måste köpa mig en bättre kamera och ett bättre objektiv.Så har ni några tips tar jag tacksamt i mot dem.


Ja detta var min helg i ord och bild.




Släpp och gå vidare

Låt inte det som hänt tidigare tynga ner dig.

Allt som hänt fram till nu är historia.

Det finns inte längre,annat än i dina tankar.

Varje gång du tänker på något negativt som hänt,utstätter du dig och din kropp förupplevelsen igen,

eftersom din hjärna inte kan skilja på det som hänt "på riktigt" och det som du "bara tänker".

Du ökar alltså mängden negativitet i din kropp,vilket i längden kan påverka din hälsa och ditt liv.

Tillåt dig att släppa,förlåta och om det behövs och sedan gå vidare!

Du har inget att vinna på att älta eller fastna i gamla saker.

Ditt liv är här och nu och varje dag är ny.

Varje morgon har du möjlihet att börja om,varje morgon kan du ta beslut att göra det bästa av den här dagen.

Unna dig det ! Ingen mer än du förlorar på att du ältar det som redan är över.

Släpp och gå vidare,lättare och gladare.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards