Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Tiden går och vi med den

Av Carina - 27 maj 2014 20:30

Tänk vad åren går.

När jag var liten och tillbringade mina somrar i Österfärnebo fanns det tre utflyktsmål varje sommar som jag ville göra.

Shoppa i Sandviken och Valbo samt besöka Furuvik.

Har även varit där med Isabella och Tobias för ca 20 år sedan.

I dag var vi till Furuvik med våra elever.Vi hade hyrt buss och dom var fantastiskt duktiga som klarade denna resa dit på två och en halvtimme.

 Vi har arbetat på skolan en del om dessa djur,så det var riktigt roligt att få se dem live.

Besöket i parken gick över förväntan,åter igenfantastiskt duktiga elever.

                    

Det är en fin park som är väl värt ett besök och om några år kommer jag att åka dit igen,fast då med Minou.


Hann inte med någon Zumba i dag då vi lämnade skolan vid 18 tiden då Zuman är slut.


Vart tog sommarvärmen vägen ? Eller Carina vädret som en vän skickade på sms till mig i dag.Det är riktigt kyligt ute och blåsigt.Men vi får vara glada att det inte regnar.

Värmen ser nu ut att dröja och några regniga dagar ser vi ut att kunna få denna vecka.


En arbetsdag kvar denna vecka,vi har tolvdag men kan inte sluta förrän tidigast 15:00

Sedan blir det frissan,dags för lite renovering igen.Åtta veckor sedan sist.

Torsdag blir det Swedish Game Fair mässan i Tullgarn.




Välj rätt väg !

Om du frågar en människa om hon helst vill må bra eller dåligt,så svarar 100% att de helst vill må bra.Så klart!

Och ändå är det så många som väljerfel väg när de ska välja mellan den som får dem att må bättre och den som inte gör det.

Skilj på det som du känner dig hemma med- alltså det som känns bekvämt även om det inte är det bästa för dig - och det som du innerst inne vill - det vill säga det som verkligen är bra för dig,även om det kan kännas lite ovant.Våga se dina mönster och utmana dig själv att göra nya val,som du i ditt hjärta vet är bättre för dig ! Val som ger dig högre energi och mer livsglädje - även om det betyder att du får kliva ur din bekvämlighetszon.

Du kommer så småningom att vänja dig också vid det här nya,att må bra!



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards