Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Carina - 6 juni 2014 22:15

Fredag men känns som söndag,rätt konstig känsla men ändå rätt skönt att det ändå är två dagar kvar av ledigheten   


    

I går torsdag var det Partylites visning i Skogås hemma hos svägerskan Katarina,det var en kombinerad visning och tjejkväll.Mycket god och trevlig kväll i glada kvinnors sällskap.

 


I dag på självaste Sverige dagen hade jag bokat in att få låna Minou.Vi passade då på att hälsa på Eva i sin nya lägenhet med en liten "lila present".

 


Sedan blev det några timmar i Ljunghem innan jag kunde slita mig från detta lilla flickebarn som ger mig så mycket glädje och livskraft.

     

Här kollar Minou om farmor städat under mattan   


  

I går var jag och röntgade Nora för att se efter hur många valpar det kan tänka sig vara i denna lilla kropp som nu är fyrkantig ??? Sex huvuden kunde veterinären se,men det är inte 100% säkert.Men på en höft i alla fall och det är ju inte helt fel.Nu håller vi tymmar,tår och tassar att detta ska gå bra.


I bland måste man tacka nej.Så blev det denna gång.Att jobba nästan gratis är något jag inte längre ställer upp på.

Fick ett erbjudande att vara med i en reklamfilm i nästa vecka.JA visst jag ställer upp på dett inga problem,kul,kul.

Men att jobba från kl 14:00 till 24:00 i Norrtälje för 500:- ställer jag helt enkelt inte upp på.

Så nej ingen reklamfilmsinspelning för min del nästa vecka,även om det hade varit roligt att se sig själv på tv.

Jag är värd så mycket mer tycker jag utan att vara märkvärdigeller så.


  

Mat,mat,mat...

Ja men så gott det är med mat.Stackars er som är vegeterianer säger jag.

Lasagne är en given pastafavorit hos de flesta familjer och denna variant har jag valt att servera med utsökt mozzarellasallad. Tack vare färska lasagneplattor är tillagningstiden dessutom bara 45 minuter. Molto bene!

Receptet hittar du här >>>


  

Den här snabba minutbiffen serveras med en färgsprakande och härlig sallad, gjord på kokta rödbetor, mâchesallad och rostade, gyllenbruna solroskärnor. Till den möra biffen och ljuva salladen serveras dessutom ugnsrostad potatis och citronsmetana. En riktig festmåltid!

Receptet hittar du här >>>


Måste bara höja ett varnande finger till er män!!!

Berätta aldrig för er kvinna hur bra alla andra är på att laga mat,det svider och gör jävligt ont...

Jag får rätt ofta höra hur fantastiskt gott det är när den eller den lagade som tex i dag rödbetor.Jag gjorde en rödbetssallad och fick då hör hur gott det var förra sommaren när ...... lagade en sådan fantastiskt god rödbetssallad.

Men ring och fråga efter receptet då eller gör något bättre själv.

Tänk om jag skulle säga att gud så bra han böt däck på min bil,han gjorde det så fantastiskt bra att det vattnades i munnen bara jag tänker på det.

Så var rädd om det du har,annars finns risken att den rymmer i från dig   


Älska dig själv som du är.

Med tillgångar och brister!



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards