Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Carina - 8 juni 2014 21:00

   Fyra dagars ledighet är nu snart slut.Sju arbetsdagar kvar sen så kan jag checka ut från min arbetsplatsför en lång ledighet.

I går gick vi upp vid fem för att åka till Almunge och träna Tezz och Jasný  i ett vildsvinshägn.

  

Att gå in i ett hägn med vildsvin är inget som skrämmer mig,tycker det är riktigt spännande att smyga runt och se hur hundarna arbetar.

  

Men när denna kom springande med stå päls och skrek blev man lite knäsvag.


 

Dessa små är ju bara för söta.


När vi kom hem blev det inte så många knop.Skulle försöka tvätta men tvättmaskinen ville inte samarbeta och efter cirka halva programmet ständes den av och 4E stod det i displayen.Leta rätt på manualen och söka felet...

Rengör filtret i vattenslangen ? Va finns det filter där med ? Så i dag fick vi dra fram tvättmaskinen och lossa på slangen och rengöra detta filter.Så märkligt att en slang som endast spolar rent vatten från kranen/ledningen måste gå igenom ett filter som dessutom blir smutsigt.Nu är det rengjort och maskinen tvättar så fint igen.Var lite orolig att det var dags att köpa en ny,kunde riktigt se tusenlapparna flyga i väg.


 

Middagen i går blev - Kryddstekt regnbågslax i tortilla är ett snabblagat och inbjudande recept som passar de flesta. Laxen smaksätts med paprikapulver, gurkmeja och spiskummin, halstras i en stekpanna och serveras med tortillabröd, cosmopolitansallad, grönsaker och smarrig avokadoröra! Receptet hittar du här >>>


  

I går fick jag se en rolig händelse.Hästarna fick in en räv i hagen som de började jaga.Har tidigare sett hästar jaga ett rådjur,tänk att det finns jaktintresse även i hästar   


På alla fyra har jag i dag krypit runt med en pensel i handen och oljat in denna altan,fick givetvis hjälp av Kent.

Tur man kunde ha bikini på sig så att man förenade nytta med nöje.

Kroppen gör sig nu påmind om ett hårt arbete,ja det gör riktigt ont.Ska bli riktiggt skönt att få lägga sig i sängen snart och sträcka ut.


  

Middagen i dag blev - honungstekt kyckling med smakrik salsa verde-sås! Den fantastiska salsa verde gör du av huvudsallad, basilika, kapris, dijonsenap, olja, vinäger och vatten som du mixar i en matberedare. Blanda såsen med klyftpotatis, sparris och rödlök och servera till kycklingen.Receptet hittar du här >>>


Det är hur mina känslor känns som är det verkliga i min värd...men kanske inte i din.

Dina känslor är kanske inte samma men ändå verkliga för dig...men overkliga för mig...



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards