Carina´s Blogg

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Carina - 24 juni 2014 23:00

Tänk att man har olika drömmar här i livet som man vill uppfylla.Olika drömmar inom olika områden.

Jag drömmer om att få resa till olika platser.Men även att få uppleva vissa saker inom mitt intresse område.


Två bockar har jag fått skjuta.Har inte haft jägarexamen så länge så jag är nöjd.

Att få skjuta ett vildsvin och en älg stod också på min önske lista.

Har aldrig vakat vildsvin och jag vet att det är många timmars vakande som krävs för att lyckas fälla/skjuta ett vildsvin.Så jag var väl medveten om detta då vi i går åkte i väg för att vaka vildsvin.

Det regnade ute,men det gör inte så mycket då man sitter i en vak koja. Vi parkerade bilen och började gå mot kojan.När vi nästan var framme ser vi en galt stå framför kojan vi skulle sitta i.Och vi blev stående i regnet.Att smyga vidare var ingen ide för då hade vi skrämt i väg galten.

Kent tog sin bössa och siktade mot galten,ska jag skjuta ? sa han.Ja gör det svarade jag och ångrade mig i samma mening. Kent satte sig ner på huk och jag fick ta stöd på hans axel med bössan.Titta länge genom kikarsiktet på bössan och efter en stund avlossade jag ett skott strax ovanför bogen och galten drog i väg in i grantätningen.

Vi gick fram för att titta och Kent sa kom vi går in i skogen den ligger nog här.Men då tyckte jag helt plötsligt att detta var jätte läskigt.

Jag kände mig säker då jag sköt men tänk om jag hade skade skjutit,och det låg en ilsken galt under en gran.

Vikunde se blod och cirka 40 meter in i skogen låg galten och jag kunde andas ut.

    

Blöt men glad över att ha skjutit mitt livs första vildsvin.Här behövdes det inte vaka i flera timmar.

Efter ca 10 minuter fick jag min galt   Nu är det älgen som står kvar på min önske lista.


Det blev ingen PW/joggning i dag,ont i mitt vänstra knä och träningsvärk i vaderna.Min kropp behövde vila.

Har haft besök av Minou,Linda och Isabella.

    


 

Nora tycker väldigt mycket om att få besök.Många pussar blev det


      

Blir så glad och lycklig när jag får vara med detta lilla flickebarn-Minou   


Tjejerna åt middag med oss.Grillade älgyttersida och heltstekte färskpotatis i ugn med vitlökssmör och bea,grillad tomat och champinjoner.

 

Väldigt gott och alla åt vi med god aptit.


Till efterätt hade jag gjort fläderpannacotta med jordgubbssås

 


 


Vänskap -

är att alltid vilja din vän väl och stötta denne i dess val,även om du själv inte alltid är enig.

Vänskap-

är ett öra som lyssnar och ett hjärta som tar emot utan att döma,klandra eller kritisera.

Vänslap -

är att ge för ett ge utan att kräva någonting tillbaka.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards