Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Carina - 25 juni 2014 22:30

Startade morgonen med min PW runda på 7,4 km.Vågade aldrig springa i dag då jag haft så ont i mitt knä och nu är någorlunda bra.

Det är en två dag i dag = endast 500 kalorier och det har gått över förväntan.Nu kan jag äta normalt resten utav veckan vilket ska bli skönt.

Var hem till Lena i Salem,vi tog en rask promenad i hennes område.Tänk att vi alltid har så mycket att prata om Lena och jag.Det blev en stund även på altanen med te och mera prat.


Räven raskar över hagen varje dag,flera gåger om dagen.

    

Varje dag ser jag dena lilla sötnos i hagen och Tezz skäller naturligtvis på den.Äta häst skit verkar var en rävs delikatess.När jag fotade den i dag så lockade jag och på räven som nästan var framme vid mina tår.Hoppas att den snart ätit sig less på häst skiten och byter matplats så Tezz slipper skälla.Naturligtvis så säger jag ju åt henne.Hon skäller ju aldrig utan anlednig,vilket min granne ar svårt för att förstå.


En veckas semester har nu gått och jag tycker det är så fantastiskt skönt att få vara ledig.

Vad gör jag då om dagarna?

Går min PW runda,äter frukost i lugn och ro,tvättar kläder och fönster,dammsuger och sköter all markservice. Letar eter goda,nya spännande recept.Träffa vänner.

Sen har jag j hundarna att pyssla med.Så sysslo lös är jag inte.


Nora är så hungrig nu trots att hon får massa mat för dräktiga tikar.Varje natt skäller hon och vill ha mat,trotts att hon får lite mat "natt macka" inna vi säger godnatt.

Känner mig som en småbarns mamma på nytt med sömnlösa nätter.Hoppas att det snart vänder för det är jobbigt att behöva gå upp varje natt.Hon får ingen mat då,därimot en tillsägelse av mig -Nora gå och läg dig det är mitt i natten nu  !!!



Kom i håg att lyckan inte beror på vem du är eller vad du har.

Den beror helt och hållet på vad du tänker.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards